Fy f****n för glas i naturen

marytwice

Trådstartare
Blir så arg på dessa id*** som slänger glas i naturen.

Var på kurs med min hund i kväll, (öva på att möta hundar...) Vi var ute och gick längs promenadvägar i Sävja/Uppsala och har precis börjat när Valle går ner i diket mot ett träd för att kissa... Sambon sa "se upp det ligger glas i diket" och vi lockade upp hunden men det var försent. Det låg en krossad glasflaska där och han hade trampat på botten, där det stack upp sidor... Eftersom vi inte kunde få stop på blodet så blev det transport till Ultuna, där han nu ligger och väntar på att de ska ha tid att undersöka såret ordentligt.... det var inte stort men blödde mycket, får under kvällen veta om det behöver sys eller bara läggas om ordentligt.

Tur att jag inte får tag i den som gjorde det för just nu när jag är arg känner jag för att stoppa upp glasbiten i deras egna fötter grrrrrrrrrrrrrrr

Som sagt fy f********************n för folk som slänger glas i naturen.

Sv: Fy f****n för glas i naturen

Stick upp glaset där solen inte lyser på dem istället, det har nog en mer långvarig effekt.

:devil:

Nej, men ärligt talat, fy så tråkigt! Jag bor mitt i stan så jag vet hur det är att hela tiden få hålla utkik efter glas här och var. Än så länge *pepparpeppar* har ingen hund gjort illa sig.

Hoppas din hund bli bra snart!

Tyvärr så blev det operation i gårvkäll då två tå-senor var av, nu är han gipsad i 3+3 veckor och skall under den tiden in på kontroller i princip varje vecka, då det inte var fråga om att det kunde blir infektioner utan det brukade infektioner och där med är det ska såren var öppna och läka av sig själva... men det går inte med gips på...
Så med kontroller och stygnborttagning så blir det sedering ca 1ggr/vecka i 6 veckor. Och efter det är det dags för sjukgymnastik...
Hit in tills har kalset gått på ~6500:- exkl mediciner som skall köpas i dag. Tacka vet jag försäkring.

Nä nu skall jag återgå till att ligga och kramas med min "gråtande" vovve innan jag lämnar honom med husse för att gå till jobbet

Otroligt tråkigt att höra att det blev så pass allvarligt! :( :(

Man önskar att man kunde berätta för personen som slängde glaset vad som har hänt, så kanske puckot tänker sig för i fortsättningen (föga troligt i och för sig)...

Krama din vovve från mig med!

Men fy! Stackars hund!

Förstår inte varför folk så tvunget måste kasta skit i naturen.

Om man orkar bära det dit, oftast med innehåll också.
Varför orkar man då inte bära det därifrån när det är tomt?

Liknande trådar

U
Övr. Hund Satte mig i soffan och skulle äta lite mat.. Slog på femman och får sen en liten hund i Boston Tea-party som skulle avlivas. I nästa...
2
Svar
38
· Visningar
2 620
Senast: Kimz0r
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka