Honey07

Trådstartare
Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier.
Fux
Bra exteriör
Bra psyke
Stor eller lämna stora då stoet är litet

🤗

Jag tror Lynch Bages är både fux och över 170cm. Ser på blup att han har en avkomma ue. Briar som (om man är verkligt intresserad) kan vara smidigt att kontakta uppfödare/ägare till och den och fråga hur den blev storleksmässigt m.m. :)
Namnet slutar på "Nova" född 2021, blup.

Sen om du kan tänka dig frångå fuxfärg, så tror jag Zafferano skulle vara intressant också. (Avkomma: Special Edition ue. Briar)

Jag tror Lynch Bages är både fux och över 170cm. Ser på blup att han har en avkomma ue. Briar som (om man är verkligt intresserad) kan vara smidigt att kontakta uppfödare/ägare till och den och fråga hur den blev storleksmässigt m.m. :)
Namnet slutar på "Nova" född 2021, blup.

Sen om du kan tänka dig frångå fuxfärg, så tror jag Zafferano skulle vara intressant också. (Avkomma: Special Edition ue. Briar)
Tack för tipset. Ska kolla på den. Ja zafferano har jag koll på. 🤗

Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier.
Fux
Bra exteriör
Bra psyke
Stor eller lämna stora då stoet är litet

🤗
Damascino lämnar stora, snygga och mycket snälla hästar. Bon Courage likaså, Elon Lundgren är seminagent för båda de hingsthållarna.
Även Blue Hors Viva Vegas när kunna ge det du önskar, med reservationen att han är omarkerad och en antydan till tryckt i sina framknän, i övrigt korrekt och välskapt.

Tack för tipset. Ska kolla på den. Ja zafferano har jag koll på. 🤗
Zafferano är isabell, så fux/röd med en gulgen ^^ Tar du han på ett fuxsto får du 50% fux, 50% isabell ^^ Så vid varje gång har han 50% att ärva ner en gulgen, vilket kan ge gulbrun, isabell och gulsvart. Perlino, Cremello och Smoky Cream om även stoet ger en gulgen.

Heston är ju efter Zuidenwind som inte lämnat jätteenkla hästar. Jag känner uppfödaren till Heston och skulle inte själv tänka ”bra psyke”.

Jag förknippar inte Zafferano med bra psyke. Tvärt om, han har lämnat minst 4 avkommor som inte gått att rida in i normal ålder för att de är så "on edge" hela tiden.

Zafferano är isabell, så fux/röd med en gulgen ^^ Tar du han på ett fuxsto får du 50% fux, 50% isabell ^^ Så vid varje gång har han 50% att ärva ner en gulgen, vilket kan ge gulbrun, isabell och gulsvart. Perlino, Cremello och Smoky Cream om även stoet ger en gulgen.
Ja precis och hon som äger stoet vill ha fux och inte Isabell. 🙂 Så han går bort.

Damascino lämnar stora, snygga och mycket snälla hästar. Bon Courage likaså, Elon Lundgren är seminagent för båda de hingsthållarna.
Även Blue Hors Viva Vegas när kunna ge det du önskar, med reservationen att han är omarkerad och en antydan till tryckt i sina framknän, i övrigt korrekt och välskapt.
Tack för tipset. Väldigt fina hingstar 🥰

Hur var mödernet? Jag har bara träffat väldigt snälla och okomplicerade, och jag har träffat ganska många.

.. For Romance I har gett en del Fuxar, fast han är ju mörkbrun så det kan nog bli vad som helst.. :angel:
Tack för tipset men brun går bort då hon som äger stoet vill ha fux. 🤗

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 054
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Nikan
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 347
Senast: athena
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 523
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar