Fux med mycket svarta hår i svansen?

Sparrisen123

Trådstartare
Kallas det något särskilt?
Det är en fux med ljus man och svans, men svansen är egentligen bara ljus på övre "halvan". Undre halvan av svansen är mer grå, med tanke på alla svarta strån där i. Även i ansiktet och på benen finns en hel del svarta strån. Jag har för mig att jag någon gång hört att det kallas något speciellt, men nu kan jag inte minnas vad :crazy: Någon som kan hjälpa mig?
 
Sv: Fux med mycket svarta hår i svansen?

Spännande! Min ena är fux och nedre halvan av svansen är svart och han har också mindre svarta fläckar lite varstans på kroppen.
 
Sv: Fux med mycket svarta hår i svansen?

Det är inte svart, fuxar har INTE svart i sig. Det är bara väldigt mörk fuxfärg! :)

Min fux har "svarta" fläckar över hela kroppen, bland annat en väldigt stor under magen. De kallas Bend Or fläckar och de flesta fuxar med fläckarna har Bend Or någonstans i sin stam. Min har Bend Or på båda sidor.
 
Sv: Fux med mycket svarta hår i svansen?

kl

Lånar tråden lite om det är okej :)

Heter det något speciellt om en brun häst har vita strån i sin svans? Han har även lite vita strån här och var på kroppen och även lite tecken som inte är så vanliga, en stor vit fläck på en has samt är hans vita underläpp även vit en bit uppåt på undersidan av huvudet.

2013-05-02_111704-1_51bdc9169606ee7a9239ec30.jpg


2013-05-11_115726-1_51bdc91c9606ee79dfa31842.jpg


Han föddes med ljus svans.
 
Senast ändrad:
Sv: Fux med mycket svarta hår i svansen?

Min fux har typ 4 olika färger på svansen :p Han är stickelhårig, kanske har nått med det att göra? :)

Inte världens bästa exempel, men liksom "inuti" svansen, eller hur man nu ska säga, så är han mörkt grå med delvis svarta strån.
flc3a4tad-svans.jpg
 
Sv: Fux med mycket svarta hår i svansen?

Det är inte svart, fuxar har INTE svart i sig. Det är bara väldigt mörk fuxfärg! :)

Min fux har "svarta" fläckar över hela kroppen, bland annat en väldigt stor under magen. De kallas Bend Or fläckar och de flesta fuxar med fläckarna har Bend Or någonstans i sin stam. Min har Bend Or på båda sidor.

Tack :) Då har jag lärt mig något nytt idag. Jag vet inte stammen på min herre eftersom han är en okänd korsning men då vet jag något mer om honom nu ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 317
Senast: Calmiche
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 624
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 390
Senast: Nevermind
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 862
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp