Fürstenball

Sv: Fürstenball

Intressant att fler fått syn på honom, läste om honom för bara några dagar sedan och gillade det jag såg. Är också nyfiken att höra mer om honom och hans avkommor.

Alltså han är ju jättefin! Men jag hade velat se holländsk ridning på honom för att kvicka upp baken lite:o.

Jag har precis köpt nytt sto, och har iom det dräktigt med Fürstenball i år redan, beräknad till slutet på maj :)

Stoet är e. Wall Street - Leonidas - Xebec xx och fick ett fint föl efter Fürstenball redan förra året. Nu hoppas jag att årets blir ännu bättre ;)

Har sett ett föl e. honom, född i år, morfar är Topaasch, därefter Master - den är grymt snygg och rörlig!

Jag har precis köpt nytt sto, och har iom det dräktigt med Fürstenball i år redan, beräknad till slutet på maj :)

Stoet är e. Wall Street - Leonidas - Xebec xx och fick ett fint föl efter Fürstenball redan förra året. Nu hoppas jag att årets blir ännu bättre ;)

Har fått ett par bilder av gamla ägaren på förra årets föl e.Fürstenball - Wall Street - Leonidas - Xebec xx, som alltså är åring nu.

131756.jpg

131755.jpg

På fölskue i DV:

131751.jpg

Helsyskon föds förhoppningsvis om två veckor! :laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Jag har faktiskt inte tittat så mycket på Fürstenball själv eftersom jag köpte mitt sto dräktigt.
Men har sett tre avkommor live, som är absolut fantastiska - men deras möderne är också riktigt riktigt bra, så helt säkert inte enbart hingstens förtjänst.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 381
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Guldfasanerna