Fürst Heinrich

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare caaaspar
  • Startdatum Startdatum
C

caaaspar

Vad tycker ni om denne hingst? Någon som har en häst efter honom? Och vad tycker ni om oldenburgare överlag? Kul och höra :)

Sv: Fürst Heinrich

När det gäller Fürst Heinrich vill jag fortfarande vata vad han dog av ? Det blev ju världens hysch-hysch om detta.
Dagens Oldenburgare är ju idag bara en blandning av de andra tyska hästraserna för att de har en mycket öppen stambok. Förr var de mer en egen typ av grövre vagnshäst men det är ju bortavlat sedan många generationer.

Sv: Fürst Heinrich

Ja jag säger detsamma, har sökt som en tok efter anledningen till hans dödsfall men utan resultat. Skulle ju vara rätt intressant att veta...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar