Funktionströjor?

CK

Trådstartare
Har nu varit i Örebro och gått igenom de tre stora sport-affärerna, på jakt efter en ny tävlingströja.
Med tanke på värmen som är var funktionströja det enda jag tittade på.
Och det var bara i en av affärerna som det fanns såna med krage. :crazy:

Kanske dags för TR-ändring, eller dispens, nu när det är 30 grader varmt?

(Det blev en fotbolls-landslagströja i gult, jag sprättar bort märket, bara...)

Sv: Funktionströjor?

Vad är egentligen tanken bakom kragen? Funktion eller estetik?
H*r*e har trevliga till ett vettigt pris!

Jag köpte min gula hos Arrak Outdoor. De gör kläder för aktiva hundsportare och jag har bestämt för mig att, i allafall nästan, alla deras t-shirt modeller har krage... jag har ingen länk eller så till dem, men det går säkert att googla. :D

ps. Detta är inte att betrakta som reklam i forumet. Det är bara ett trevligt tips :)

Har nu varit i Örebro och gått igenom de tre stora sport-affärerna, på jakt efter en ny tävlingströja.
Med tanke på värmen som är var funktionströja det enda jag tittade på.
Och det var bara i en av affärerna som det fanns såna med krage. :crazy:

Kanske dags för TR-ändring, eller dispens, nu när det är 30 grader varmt?

(Det blev en fotbolls-landslagströja i gult, jag sprättar bort märket, bara...)

Hej hej!

Ett litet tips är att vända sig till ett företag som pysslar med profilkläder, de har oftast piketröjor med funktionsmaterial i olika färger.

Förresten, vet du om att klubben har piketröjor med funtionsmaterial med klubbloggan på?

/Camilla

Ett annat tips är att leta lite i mer välsorterade sportaffärer (eller internet..)
Det finns kanon bra funktionströjor för både cyklister, skidåkare och golfare som är gjorda för att inte skava och som är hur bra som helst i lite olika prisklasser.

Ett annat tips är att leta lite i mer välsorterade sportaffärer (eller internet..)
Det finns kanon bra funktionströjor för både cyklister, skidåkare och golfare som är gjorda för att inte skava och som är hur bra som helst i lite olika prisklasser.

Det var ju sportaffärer jag var i; Intersport, Team Sportia samt Stadium,

Men just det, Swedol har jag ju sett säljer såna kläder.

äh,köp du en utan krage, jag har sett en ryttare som rider runt i en röd utan krage och trots placeringar verkar ingen domare ha komenterat det... :(

Jag menar lite mer specialaffärer, de stora affärerna är så inriktade på att alla ska kunna handla där… men hittar du en cykelaffär eller en som har ett stort utbud ifrån tex craft eller newline så kan man hitta bra saker.

(av en slump sprang jag in på intersport idag och hittade jättefina funktionströjor med krage ifrån craft- rea och kanonbilliga:D men det var nog ett lokalterbjudande…)

Sen är det väl liten av en definitions fråga vad en krage är. Måste den kunna vikas ned eller näcker det med någon cm kant. har inte kollat TR nyligen men tror inte det står nått om det... och under en väldigt varm tävlingdag tror jag som macken22 att domarna inte bryrsig speciellt mycket

Liknande trådar

Kropp & Själ Som den norrlänning jag är så är jag väldigt känslig mot värme. Visserligen är denna sommar lite snällare än förra (36 grader mitt i...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar