Funkar Moser Avalon till islandshäst ?

cowgirl73

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en klippmaskin, Moser Avalon.

Anledningen är att jag har svaga handleder, orkar inte hålla en traditionell maskin, och dessutom är hästen ifråga väldigt obekväm med klippning, han spänner sig och kastar sig och den ska visst var en av de absolut tystaste på marknaden.

Jag har dock ingen som helst erfarenhet av att klippa själv eller klippmaskiner.

Så jag undrar ifall någon har erfarenhet av just denna maskin till islandshäst ?
De har ju ändock en väldigt tjock päls, de flesta av dem.
Och NU är den ju TJOCK !

Orkar den verkligen igenom ?
Räcker batteriet ?

Det är inte fråga om helklippning och det gör inget ifall man får ta ena sidan en dag och andra sidan nästa dag.

Vore väldigt tacksam för svar om någon vet något alls om denna maskin överhuvudtaget.
 
Sv: Funkar Moser Avalon till islandshäst ?

Jag har en sådan Avalon och har helklippt min isläning.
Den var underbar att klippa med. Klippte hans tjocka päls hur lätt som helst.
Dock var detta för ca 2 månader sedan så då hade han ju inte jätte tjock päls men den var endå rätt tjock....han sätter en otrolig päls.

Men de vikigaste är att man oljar skäret ofta, minst var 10 min man klipper.
BAra dra en sträng med olja på taggarna på skäret och att man gör rent de noga å ofta då de blir MYCKET päls i dem.


Batteriet håller i jätte många timmar, ja helklippte 3 hästar innan den var tvungen att laddas igen.
Sen är den super tyst och väldigt lätt att hålla, man blir inte trött i armar eller handleder!

Jag är helnöjd med min Avalon!! :D
 
Sv: Funkar Moser Avalon till islandshäst ?

Tack så mycket för ditt svar :)

Det låter ju jättebra !

Lika bra att beställa en då.......

Var köpte du din ?

Jag försöker såklart hitta så billig som möjligt, den är ju inte en av de billigaste direkt....:crazy:
 
Sv: Funkar Moser Avalon till islandshäst ?

Har för mig att en kompis hade en sådan , hon var jätte nöjd med sin och sa just det att den var väldigt enkel och tystgående :)
 
Sv: Funkar Moser Avalon till islandshäst ?

Tack så mycket för ditt svar :)

Det låter ju jättebra !

Lika bra att beställa en då.......

Var köpte du din ?

Jag försöker såklart hitta så billig som möjligt, den är ju inte en av de billigaste direkt....:crazy:

Jag har just fått hem min:D Den är på laddning.
Googla bara namnet, mooser avalon, så får du upp erbjudanden.
 
Sv: Funkar Moser Avalon till islandshäst ?

Jag har beställt en redan :)
Tror jag hittade en till bra pris, kunde inte hitta billigare iallafall.

Jo, I England men då tillkommer ju frakten så det kan ju bli lika.......och sen vet man ju inte vad som medföljer och så kanske man måste skicka den till England ifall den går sönder.

NU väntar jag otåligt på att den ska komma, beställde i onsdags.......
 
Sv: Funkar Moser Avalon till islandshäst ?

Klippmaskinen har kommit....eller ja, den finns i en stad 10 mil härifrån !!

Skicka aldrig med DHL ifall ni inte bor i en storstad säger jag bara.....:mad:

Det är åtgärdat men väldigt irriterande att det inte kan komma rät med en gång.
Hade en vännina som fick en sadel hemskickad med DHL, det tog 2 veckor innan den kom rätt.....
 

Liknande trådar

Utrustning Vill ha en klippmaskin. Och gärna en billigare :angel: men samtidigt så ska den vara tyst, lätt och smidig att använda :), lånade en...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: Buck
·
Utrustning Hej! Jag hade nu tänkt köpa en klippmaskin och behöver lite hjälp. Jag har två islandshästar där den ena har väldigt mycket och tjock...
Svar
8
· Visningar
1 490
Utrustning Sitter och funderar på en klippmaskin till hästen. Hittade en sladdlös moser adelar och funderar om den är nått att ha? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 309
Senast: Centaur
·
Utrustning Jag vill ha en lättare och tystare klippmskin till hästarna. Båda är känsliga för ljudet och jag vill ha en lättare maskin att hålla i...
2
Svar
20
· Visningar
7 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp