Funkar inte på datorn!

Salonikel

Trådstartare
Filmer från digitalkameran! Fungerar att se på kameran, men inte på datorn. Varför? har provat i windows media player ( ljudet funkar men inte bild) och i itunes. HJÄLP!!!

Sv: Funkar inte på datorn!

Filmer från digitalkameran! Fungerar att se på kameran, men inte på datorn. Varför? har provat i windows media player ( ljudet funkar men inte bild) och i itunes. HJÄLP!!!

Jag har samma problem, men jag kan inte se filmerna. Bilderna kan jag se

Vad har filmerna för format? Itunes gillar inte vad som helst. Konvertera gärna till mpg4. Jag har använt
http://media-convert.com/konverterar/
för att omvandla .mov till .mpg4 och det har fungerat bra.

Tänkt på att omvandlingarna komprimerar filen!

Spara först filmen på datorn.
Gå till media-converter och bläddra fram filen.
Gå sedan ner till utgångsformat och välj något lämpligt, mpeg4 tex.
Kryssa för "jag godkänner alla villkor" och tryck på "omvandla".

Det kan ta en bra stund om filmen är lång. När den är klar får du spara den på din dator innan du kan titta på den.

Lycka till!

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 958
Senast: Cattis_E
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
763
IT & mobiler Inte alla wifi. Vårt hemma funkar fint. Men kommunens funkar bara på 24-timmars-åtkomst. Att logga in med mitt jobbkonto funkar inte...
Svar
0
· Visningar
404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar