Funkar det här?

C

cissiny

Jag har kommit på hur jag kan göra en "watermark" :D
Ville bara höra om ni tror att det här funkar, det jag vill är att folk ska kunna se bilden, förhoppningsvis bli intresserade av att köpa, men inte skriva ut eller ladda hem.

Vad tror ni? Bilden ligger här - funderar också på om jag ska ha bättre upplösning (det tar ju sån tid att ladda hem då...).

Mvh Cissi
 
Jo, det tycker jag nog att det gör. Det "förstör" ju bilden tillräckligt mycket för att man inte ska kunna använda den hur som helst. Nu vet inte jag om man kan ta bort en watermark i Photoshop och sådant, men det antar jag att man inte kan hursomhelst om man inte är mycket skicklig.
 
Tack! :bow: :D :bow:

Ja, tanken är ju att det inte ska vara alltför lätt att använda/skriva ut bilderna... :)

Har laddat upp en till, lite annorlunda "watermark" och aningen högre upplösning. Den ligger här - ser det bättre ut? :)

Mvh Cissi
 
Ingen mer som vill kommentera? :crazy: Är verkligen jättetacksam för synpunkter...
Har laddat upp en till (himla söt ponny för övrigt) - den ligger här

Så, snälla... nån mer kommentar... kan det här funka som "bildskydd"? :D

Mvh Cissi
 
Jag tror det fungerar utmärkt som skydd!
Och ändå tycker jag det ser diskret och snyggt ut!
Söt ponny ;)
 
Tack vännen! :bow: :D :bow:

Ja, han var makalöst söt... Gör det ju mycket enklare att fota :D Ridskoleponny här i Helsingborg :D

Mvh Cissi
 
Jag tycker att den här typen av watermark är en bra lösning om syftet är att visa upp bilder som man vill sälja.

Men du får nog räkna med att folk i viss utsträckning kommer använda bilderna ändå, trots att du "förstört" dem. Till exempel kanske de mailar bilden sina kompisar. Därför tycker jag att du även borde lägga in din mailadress eller adressen till din hemsida någonstans i bilden. Då vet folk vart de ska vända sig om de är intresserade av att köpa den, eller om de vill ha hjälp att ta liknande bilder på sin häst. Adressen bör nog skrivas så att den blir lite lättare att läsa än texten i dina exempel.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
934
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
842
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
760
IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
459
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp