Funkar 2*2 cm hömaskor?

Linnea_

Trådstartare
Hej! Jag ska köpa hönät till mina foderhästar som går på lösdrift. Hade tänkt 3x3 till den äldre b-ponnyn men sen är det en extremt lättfödd islandshäst, så jag funderar på 2x2 cm till honom (vet var jag kan få tag på det). Men min fråga är om han överhuvudtaget kommer att få ut något ur ett så småmaskigt nät? vad tror ni? :confused: Skulle vara den perfekta lösningen om det fungerar! :)

Sv: Funkar 2*2 cm hömaskor?

Ja det är bara de två, jag har även en liten ligghall där endast b-ponnyn kan gå in för att styra fodergivan ytterligare, men det optimala skulle ju ha varit "begränsad fri tillgång", alltså att de äter hela dygnet :)

Min extremt lättfödde islänning som lider av "hetsätning":grin: äter lika fort ur ett hönät med 3*3cm maskor som från golvet. Tror inte 2 cm maskor skulle stoppa farten för honom något nämnvärt heller tyvärr. Det är bara att prova, de får garanterat ut maten från ett 2*2cm nät, frågan är hur fort det går.

Min äter alldeles för fort tyvärr också alldesles för fort :-( Ska fundera på hur jag ska göra... Vill gärna ha fler tips ändå, :-)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 506
Senast: Angel
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 715
Senast: EmmaBovary
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama