Man får med en liten "nyckel" att peta med. Jag har sällan använt den dock, tycker inte de är så hårda men det är ju subjektivt.
Jag fäller inte ur/I broddarna för minsta isfläck ute. Broddarna är så diskreta att jag inte har problem gå med dem på t ex asfalt. Så jag fäller in/ut inomhus.
Dock ska du knalla i skogen med kuperat mm kanske inte broddarna räcker till. Jag har haft mina dels i stan och när de pensionerats som civila skor har de blivit ridskor under vintern. Svinbra ha brodd och grepp när man ska sitta upp på isig stallplan, sen bara fälla in och rida iväg. Fälla ut inför när man ska sitta av oavsett om man vara ska promenera bredvid hästen en bit eller när man är hemma på isiga stallplan. Att kunna sitta av UTAN att riskera att fötterna far undan skulle jag inte klara mig utan längre.
Men som rena promenadskor för tex hund promenad tycker jag personligen de blir för tunga för min smak. Gå 20 min enkel väg till jobbet osv - absolut. Men inte en timmes promenad
Men prova I butik och provkläm osv? De finns massa olika skor med den typen av broddar I massa olika butiker