Funderingar hingstval 2016

Hc säger jag. han har redan fått 20 ston i år för betäckning. Själv ska jag betäcka om med honom då jag är supernöjd med min hingst unge jag fått i år :)

Önskar förslag på hingst till följande sto; e. Landlord - Utrillo.
Fantastiskt psyke och helt ok gångarter. Inte mycket hoppad.
Skulle önska en något lättare typ av häst, inte så stor, med bra mentalitet och ridbarhet.
Har mest varit inne på hopphingstar, då hon har en hoppinriktad stam, men vill gärna ha en avkomma som både hoppar och rör sig bra (om man får önska)!
Inte ute efter att få fram nästa stora OS-stjärna, utan en trevlig häst för "vanliga" människor!

Önskar förslag på hingst till följande sto; e. Landlord - Utrillo.
Fantastiskt psyke och helt ok gångarter. Inte mycket hoppad.
Skulle önska en något lättare typ av häst, inte så stor, med bra mentalitet och ridbarhet.
Har mest varit inne på hopphingstar, då hon har en hoppinriktad stam, men vill gärna ha en avkomma som både hoppar och rör sig bra (om man får önska)!
Inte ute efter att få fram nästa stora OS-stjärna, utan en trevlig häst för "vanliga" människor!
CHGs Red hot Chilli skulle kunna passa.

Skulle gärna vilja ha hopphingstförslag till mitt sto e. Quidam de Rever - Corloni H - Cortez.

Hon är bra exteriört men är lite oförsiktig och blir framåttung. Söker även en hingst med mycket blod. Är inne på Diarado då han är väldigt försiktig, vill få en riktigt bra hoppavkomma! Vill lätta upp fronten och få mer bärande bakben.

Senast ändrad:
Skulle gärna vilja ha hopphingstförslag till mitt sto e. Quidam de Rever - Corloni H - Cortez.

Hon är bra exteriört men är lite oförsiktig och blir framåttung. Söker även en hingst med mycket blod. Är inne på Diarado då han är väldigt försiktig, vill få en riktigt bra hoppavkomma! Vill lätta upp fronten och få mer bärande bakben.
Några förslag: Valentino, Zandor Z ( fryst), Irish Whiskey Z (3-åring e.Darco), Araldik.

Vad tycker ni om kannatol?
Tycker den ser riktigt fin ut!
Är också lite nyfiken på den men har inte lyckats hitta någon film mer än en liten löshoppningssnut från bruksprovet. Är helt otroligt dåligt att det inte ens finns en presentationsfilm eller exteriörbild på flyinges hemsida.

Såg bara Kannatol under markarbete/dressyren på bruks. Reagerade på att han var väldigt ädel, har funderat på honom till mitt sto för att lätta upp typen men såg för lite av honom för att bilda mig en ordentlig uppfattning. Vill minnas att han rörde sig ok och hade en bussig attityd.

Jag såg Kannatol på exteriören och andra löshoppningen på bruks. Han imponerade mer på exteriören än på den hoppningen jag såg, men hade jag haft ett hoppsto hade jag definitivt velat betäcka med honom! Har även sett film på hans mamma som är helt fantastisk!

Jag funderar på Van Vivaldi. Någon som vet hur dräktigheten såg ut på honom ifjol? Och någon som sett några föl efter honom?

Är också lite nyfiken på den men har inte lyckats hitta någon film mer än en liten löshoppningssnut från bruksprovet. Är helt otroligt dåligt att det inte ens finns en presentationsfilm eller exteriörbild på flyinges hemsida.

Jag skrev till Flyinge och frågade efter film på honom och fick till svar att det är på G, firman de samarbetar med är inte speciellt snabba. Mycket märkligt, det är ju mitten av maj, högsäsongen drar ju igång nu:confused:

Går i tankarna på att betäcka mitt sto.
Vad skulle ni rekommendera till Rubinsern-Sonnenstrahl-Astor sto?
Fina grundgångarten, mycket bra psyke och lämnar även detta, så även lite vassare hingstar kan vara intressanta.
Har fått ett föl e Dream of Heidelberg II som fick 9-9-8,5 för ett par år sedan.
Även haft ett föl e Biggles som tyvärr fick tas bort som ettåring.

Vill lätta upp framdelen lite på mitt sto och behålla hennes bra bakben, så det önskar jag att hingsten även har.

Jag funderar fortfarande..är riktigt sugen på Mr Vain men stoet har inga avkommor och detsamma är ju med honom så jag vet inte.
Stammen är hur som helst Goodman-Gepard-Wohlstand.

Visst var det någon i den här tråden som bestämt sig för Comilfo Plus Z? Är lite nyfiken att höra hur det har gått! Har det fungerat med skick, hur spermakvalitén verkar vara osv?:)

Är väldigt intresserad av honom men är lite rädd att kostnaderna ska dra iväg med utlandsskick..

Jag har fortfarande inte bestämt mig till min egentligen men la in Mr Vain på språngrulla igår och hoppas kunna köra tant till seminstationen i veckan. Är fortfarande sur över att Balou inte är tillgänglig men borde kunna bli bra till mitt sto blodsmässigt med en Diaradoson med en skvätt Ladykillerblod, även om det är långt bak.

Visst var det någon i den här tråden som bestämt sig för Comilfo Plus Z? Är lite nyfiken att höra hur det har gått! Har det fungerat med skick, hur spermakvalitén verkar vara osv?:)

Är väldigt intresserad av honom men är lite rädd att kostnaderna ska dra iväg med utlandsskick..
Jag har bestämt mig men stoet tjurar lite, tror det börjar närma sig dock. Har fått veta att han bara går på bocken må+on+fr så jagar alternativ om det blir brunst i slutet av veckan. Funkar "Special Delivery" fortfarande? Och hur gör man då? Har ringt runt och frågat om ngn inkl TNT på Kastrup kan lämna ut paket på lördagar men nada. Broline sa det gick men var dyrt men nu är ju Comilfo inte VDL..Brantzau har seglat upp som en kandidat men Jag är inte helt såld. Har ngn idéer på Comilfo liknande hingst så hojta.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 028
Senast: TantAgda
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka