Fundering.

_saga_

Trådstartare
Får hem min kattbebis 1 augusti då han är tillräckligt stor för att flytta hem till oss.
Men jag har funderat på det här med kloklippning.
På vilket bästa sätt kan jag vänja honom med att klippa klorna? Vilken "taktik" funkar bäst så han vänjer sig och lär sig att det inte är så farligt trots allt?
Vill ju gärna klara av det mesta själv så man slipper åka till vet varje gång han behöver klippa klorna.

Sv: Fundering.

Börja först med att vänja honom vid att du pillar med tassarna. När det väl funkar är det bara att ta fram saxen. Det brukar inte vara några problem att vänja katter vid kloklippning om man börjar från kattungeålder. Jag vänjer mina kattungar vid det vid 5-6 veckors ålder så de nya ägarna får hem en kattunge som redan är van det där tjafset. ;)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 895
Senast: Hermelin
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Pga olika anledningar har jag ett tag letat nytt hem till mina bebisar, både för min och deras skull. Det är ju förbannat jobbigt men...
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama