Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är egentligen bäst, B-vitamin i pellets, eller flytande form?
Skrev det i tidigare inlägg tror jag; han sa att b-vit gav bättre matlust, har för mig att han nämnde att det kunde vara mer uppskattad smak på flytande än pellets. Men jag vet inte, därför jag frågar
Bara för någon är utbildad betyder det ju inte att denna vet bäst..eller hur ? Man ska alltid vara frågvis samt söka efter källor själv. Alla har olika läror och ider. Frågade du aldrig varför veterinären sa så ?
Sätta päls kräver mest protein..inte B vitamin.
Alla googlar inte till sig svar utan kanske tar kontakt med personer i verkliga livet.
Bara för någon är utbildad betyder det ju inte att denna vet bäst..eller hur ? Man ska alltid vara frågvis samt söka efter källor själv. Alla har olika läror och ider. Frågade du aldrig varför veterinären sa så ?
Sätta päls kräver mest protein..inte B vitamin.
Vitaminet produceras av mikroorganismer i
hästens grovtarm och finns i varierande mängd
i alla fodermedel. Spannmål och bryggerijäst
innehåller höga mängder tiamin. Vissa växter,
t ex örnbräken, innehåller ett ämne som bryter
ner vitamin B1 och som därför kan vålla brist
på detta trots god tillgång i fodret.
Vitaminet produceras av mikroorganismer
i hästens grovtarm. Det finns i höga halter i
bryggerijäst, medan spannmål endast innehåller små mängder. Lusern och klöver är bra källor för vitamin B2.
Vitaminet tillverkas av mikroorganismerna i
hästens grovtarm. Hästen är helt beroende av
denna källa, då vitaminet inte finns i dess naturliga foder utan bara i foder med animaliskt
ursprung. Vitamin B12 är den enda vitamin
som innehåller ett mineral, nämligen kobolt.
Om hästen får i sig tillräckliga mängder av
detta mineral, har den inga svårigheter att tillverka tillräcklig mängd vitamin B12 .