Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är egentligen bäst, B-vitamin i pellets, eller flytande form?
Skrev det i tidigare inlägg tror jag; han sa att b-vit gav bättre matlust, har för mig att han nämnde att det kunde vara mer uppskattad smak på flytande än pellets. Men jag vet inte, därför jag frågar![]()
Bara för någon är utbildad betyder det ju inte att denna vet bäst..eller hur ? Man ska alltid vara frågvis samt söka efter källor själv. Alla har olika läror och ider. Frågade du aldrig varför veterinären sa så ?
Sätta päls kräver mest protein..inte B vitamin.
Alla googlar inte till sig svar utan kanske tar kontakt med personer i verkliga livet.
Bara för någon är utbildad betyder det ju inte att denna vet bäst..eller hur ? Man ska alltid vara frågvis samt söka efter källor själv. Alla har olika läror och ider. Frågade du aldrig varför veterinären sa så ?
Sätta päls kräver mest protein..inte B vitamin.
Vitaminet produceras av mikroorganismer i
hästens grovtarm och finns i varierande mängd
i alla fodermedel. Spannmål och bryggerijäst
innehåller höga mängder tiamin. Vissa växter,
t ex örnbräken, innehåller ett ämne som bryter
ner vitamin B1 och som därför kan vålla brist
på detta trots god tillgång i fodret.
Vitaminet produceras av mikroorganismer
i hästens grovtarm. Det finns i höga halter i
bryggerijäst, medan spannmål endast innehåller små mängder. Lusern och klöver är bra källor för vitamin B2.
Vitaminet tillverkas av mikroorganismerna i
hästens grovtarm. Hästen är helt beroende av
denna källa, då vitaminet inte finns i dess naturliga foder utan bara i foder med animaliskt
ursprung. Vitamin B12 är den enda vitamin
som innehåller ett mineral, nämligen kobolt.
Om hästen får i sig tillräckliga mängder av
detta mineral, har den inga svårigheter att tillverka tillräcklig mängd vitamin B12 .