T
Tosen_85
Ska börja med att säga att jag har ingen aning om jag har lagt denna tråden på rätt ställe, återstår att se hur mycket skäll jag får.
Nu har jag länge haft funderingar på att börja med trav men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga med att skaffa licens och vad som krävs för att få en licens.
Den licens jag vill ha heter B3 tror jag (träna men inte köra lopp).
Närmasta banan är romme, kan man ta licens där?
Har även hört att ens bana ska godkänna hästen uppstallningsplats och är lite osäker om mitt stall duger då en "förståsigpåare" som håller på med trav ansåg att man inte kan har uteboxar till travare om dom ska hålla tävlingsklass... men jag har aldrig märk av några problem med ridhästar i uteboxar så det borde väl inte vara någon fara med att ha travare i utebox, eller
Vad är lämpligt som "förstahäst" för en nybliven amatör, oprövad eller startad?
Nu har jag länge haft funderingar på att börja med trav men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga med att skaffa licens och vad som krävs för att få en licens.
Den licens jag vill ha heter B3 tror jag (träna men inte köra lopp).
Närmasta banan är romme, kan man ta licens där?
Har även hört att ens bana ska godkänna hästen uppstallningsplats och är lite osäker om mitt stall duger då en "förståsigpåare" som håller på med trav ansåg att man inte kan har uteboxar till travare om dom ska hålla tävlingsklass... men jag har aldrig märk av några problem med ridhästar i uteboxar så det borde väl inte vara någon fara med att ha travare i utebox, eller
Vad är lämpligt som "förstahäst" för en nybliven amatör, oprövad eller startad?