Fullt mänskliga superkrafter?

golit

Trådstartare
Vilka fullt mänskliga superkrafter vill du ha och vilka kan du tänka dig att bjuda den övriga mänskligheten på?

Själv skulle jag vilja kunna alltid veta i vilken ficka jag lagt bilnycklarna i.

Jag kan bjuda på att inte se rödvinsfläckarna på köksbänken.
 
Jag skulle vilja kunna lära mig allt första gången jag läser/gör något. Tänk att kunna läsa en avancerad faktabok en gång och sen kunna allt i hela boken. Det hade ju inte funnits några gränser för vilka utbildningar man skulle kunna gå.
 
Jag skulle vilja ha energi nog till hela dagar!

Jag kan till övriga mänskligheten dela med mig av förmågan att alltid lägga saker på sin plats och därmed också alltid veta var saker och ting är. Jag kan också dela med mig av förmågan att alltid gå upp direkt när klockan ringer.
 
Jag skulle vilja ha energi nog till hela dagar!

Jag kan till övriga mänskligheten dela med mig av förmågan att alltid lägga saker på sin plats och därmed också alltid veta var saker och ting är. Jag kan också dela med mig av förmågan att alltid gå upp direkt när klockan ringer.

Det där med sakerna vet golit inte om det är fullt mänskligt. Om man inte bor i en väldigt liten cell alltså, vilket skulle förklara väckningen.
 
Det där med sakerna vet golit inte om det är fullt mänskligt. Om man inte bor i en väldigt liten cell alltså, vilket skulle förklara väckningen.
:D Det är det! Både att ha koll på sina grejer och att gå upp direkt. Jag anser att snoozande är djävulens påfund. Man förstör ju flera minuters god sömn genom att snooza. Ofta vaknar jag precis innan klockan börjar lysa och sedan tar det en sekund innan den börjar låta och då har jag redan stängt av den.
 
Jag skulle vilja bli mindre irriterad när andra är inkompetenta och istället naturligt vara sådär varm och pedagogisk och inte tänka i smyg att de är dumma i huvudet.

Det jag kan bidra med är jag jag är enormt snabb på att lösa problem på ett bra sätt om jag är tillräckligt motiverad.
 
:D Det är det! Både att ha koll på sina grejer och att gå upp direkt. Jag anser att snoozande är djävulens påfund. Man förstör ju flera minuters god sömn genom att snooza. Ofta vaknar jag precis innan klockan börjar lysa och sedan tar det en sekund innan den börjar låta och då har jag redan stängt av den.
När jag jobbade på Posten i min ungdom satt jag på cykeln 5 min efter att klockan hade ringt. Lagom tycker jag.

Nu vaknar jag oerhört sällan av klockan, utan strax innan. Och går upp då.
 
Jag skulle vilja bli mindre av en ögontjänare, och orka fullfölja projekt på egen hand.
Kan dela av mig av förmågan att flytta berg, bara någon tittar på mig.
:angel:

(Ett seriöst tips i en halvseriös tråd: Vill man verkligen ändra en vana så läs boken Atomic Habits av James Clear. Mycket handfasta och görbara tips där.)
 
Jag skulle vilja kunna lära mig allt första gången jag läser/gör något. Tänk att kunna läsa en avancerad faktabok en gång och sen kunna allt i hela boken. Det hade ju inte funnits några gränser för vilka utbildningar man skulle kunna gå.
Sån är min partner. Minns allt dessutom. Jag ser bara fördelar, tills han berättade att det ibland vore praktiskt att kunna glömma jobbiga saker och det kan jag ju förstå ;p men jag står nog fast vid att det är mest fördelar. Jag kallar honom för min egna Wikipedia ibland. Vem behöver googla med en sån person i hushållet 😁
 

Liknande trådar

Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 996
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 209
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp