K

kurtsmatte

Jag är så himla trött på alla olika hinkar och säckar som ska dras hem och är inne på ett och samma kraftfoder till alla.
Har ingen erfarenhet alls av dessa foder och vill gärna höra lite synpunkter. Har olika hästar från het ardenner till pensionerad minishettis, finns det verkligen något som kan funka till alla? Har ingen höanalys tyvärr.

Sv: Fullfoder

Det lättaste måste ju vara att göra en analys. Då kan du snabbt reda ut vilket foder som behövs för att täcka allas behov.

Utöver det så är det inte lämpligt att ge råd över internet när vi inte kan se hästarna. Det kan bli tokfel.

Det blir nog billigare i längden om du gör en analys. Då kan du lättare hitta ett fullfoder som passar, fast det är inte garanterat att det finns ett som passar ditt hö utan att man måste tillsätta eller ta bort något.

Om du gör en analys, så kan man hitta ett fullfoder som passar till höet.
Och sedan öka eller minska det till höet efter behov.
Eller lägga till litet havre om det behövs.

Så gör jag.
Ett hö, ett pellets och så havre.
Till alla hästar i olika blandning.
Och jag har allt ifrån föl, digivande ston till ridhästar.
Jag vill ha det enkelt och okomplicerat att fodra.
Max 3 olika foder, hö och mineraler inräknat.
Helst bara 2.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 892
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 868
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 919
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka