Ful ytterdörr, tips

ASKAPLASKA

Trådstartare
Jag har en skrämmande ful ytterdörr. Det är i första hand insidan som behöver fixas.
Insidan är klädd med nån gammal juteväv från mitten av sjuttiotalet. Den är fläckig och dessutom sönderriven av katterna.
Dörren har ett fyrkantigt fönster upptill.
Väven går inte att ta bort utan dörren måste kläs med något annat, icke klösvänligt material så alla former av Coverup-tapeter går bort.
Kan man brespackla en ytterdörr eller trillar spacklet av när man man smäller i den dag ut och dag in?
Jag gissar att det inte bara att såga ut en täckande skiva med öppning för handtag, lås och fönster för då blir det väl knas med låskolv o dyl när de hamnar längre ut?
Ett alternativ kanske kan vara att köra Coverup eller spackel och sätta en tunn metallskiva nertill.
Någon som har något bra förslag?
Ska försöka fota monstret till dörr medans ni funderar!

Sv: Ful ytterdörr, tips

Lås och handtag brukar gå att reglera efter dörrens djup. Varför inte skruva isär och se om det går. I såna fall borde ju en tunn skiva gå att sätta på (som på gamla spegeldörrar) och det låter ju onekligen enklast. Har ingen efrarenhet av dylik spackling men tänker att det inte bara handlar om att slå i dörren utan också om själva väven som ju faktiskt är "mjuk och rörlig".

Kul att få se din fula dörr och lycka till :p

Varför inte byta dörr, finns massor fina begagnade att köpa för några hundralappar. Eller vad är det som göra att dörren är värd att renovera?

Jag måste erkänna att jag inte har sonderat begagnatmarknaden:o!
Tack för det tipset!:D
Fast förövrigt är det ju en funktionell dörr, den har bara en gräslig insida. Får helt enkelt klura lite på saken!

Min mamma har nyligen tapetserat en dörr. Det blev skitsnyggt!
Riv ner väven och gör något fancy. Det går att sätta upp list eller skydd eller liknande. Du kan klä den med ett annat tyg också :)

tapetsera med en riktigt snygg tapet och sätt sen en plastskiva eller plexiglas på dörren så skyddas den mot klösande tassar! :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka