FTP-server med gott om utrymme?

snurpe

Trådstartare
Håller på att bygga om sidan i Frontpage och ska snart ladda upp den med något FTP-program. Vet att det finns gratis på passagen och spray/tripod. Bredbandsbolaget tillhandahåller ju med 20 M tror jag det är.

Jag kommer att ha lite filmer uppe på sidan som jag antar kommer att ta en del plats så jag söker efter en server med gott om utrymme. Jag gillar tripod men tycker att reklamen där är oerhört störande.

Har ni några bra tips?

/snurpe
 
Sv: FTP-server med gott om utrymme?

Vad är det du vill ha? FTP-program eller webbplats?

Om det är utrymme du vill ha så är det bästa att köpa sig en egen webbplats men det är inte gratis om det är det du är ute efter.
 
Sv: FTP-server med gott om utrymme?

Hrm, jag är helt nybörjare på detta.

Jag har gjort min hemsida i Frontpage och vill ladda upp den på internet. Jag funderar över att använda bredbandsbolaget för detta eftersom jag har ett bredbandskonto hos dem. Tänkte bara höra om ni har några bättre förslag?

/snurpe
 
Sv: FTP-server med gott om utrymme?

Jag tycker absolut du ska använda Bredbandsbolagets utrymme om du har tillgång till det, då slipper du all störande reklam. Börja med det och se om utrymmet räcker, man brukar komma längre än man tror.
 
Sv: FTP-server med gott om utrymme?

Japp, ska testa och se! :) Det är väl reklamfritt också? :bow:

/snurpe
 
Sv: FTP-server med gott om utrymme?

Anses det förresten lite med 20 M? Tripod t ex har ju hela 50 M.

Tänker just på mina filmer som tar mycket plats. Har sidan sparad på en diskett just nu eftersom datorn ska formateras och då är den inte större än att den får plats på de 1,44 M:en ( :) ). Men då länkar frontpage bara till filmerna som ligger på hårddisken. Om jag laddar upp sidan på bredbandsbolaget, nog sjutton kommer den räkna filmerna att de tar plats också. Den kan ju inte enbart länka till dessa på hårddisken eftersom ingen annan då kommer kunna se dem. De måste ju bli uppladdade?

/snurpe
 
Sv: FTP-server med gott om utrymme?

Du kan ju lägga filmerna hos t ex Tripod (eller annan gratisserver) och länka dit men behålla resten hos Bredbandsbolaget.
 
Sv: FTP-server med gott om utrymme?

Min första tanke var att göra så, men jag hittade ingen lämplig server och gjorde så här istället. Men om jag har hela sidan på bredbandsbolaget och bara länkar till filmerna på tripod då kommer jag också undan reklamen eller hur? *hoppas*

/snurpe
 
Sv: FTP-server med gott om utrymme?

Insåg hur jag borde kunna göra.

Med mitt bredbandsabbonemang får jag 5 webbplatser på 20 M vardera. Då borde jag kunna ha hemsidan liggande på den första och filmerna på den andra. Och så länka till filmerna som om jag hade dem på spray/tripod :)

Ska kika på det hela så fort datorn fungerar som den ska igen :idea:

/snurpe
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att lägga upp Montes fotoalbum och det är en del bilder så det tar lite plats så att säga ;) Publicerade fram till nu på...
2
Svar
21
· Visningar
1 734
Senast: Laban
·
IT & mobiler Jag bestämde mig för att prova att lägga upp hemsidan på den gratisplats som Spray/tripod tillhandahåller. Skaffar konto, men tror ni...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Laban
·
C
IT & mobiler Sitter precis och laddar upp en stor fil inkl sida med länk på. Har ju gjort det här massor av gånger utan problem. Nu är det nåt som...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: cissiny
·
M
IT & mobiler För ett par år sedan gjorde jag en enkel hemsida till mina föräldrar och nu påstår de att det är för lite trafik på sidan med "bara" 108...
Svar
10
· Visningar
1 301
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp