Ft-pålle på uppfostringsanstalt: En berättelse från verkligheten...

Novali01

Trådstartare
Som ni alla vet vid det här laget så är det jag som är Skimmeln...:D
Jag är en mycket elegant individ på 5 vårar, väluppfostrad och snäll säger matte och det leder mig osökt in på:

VARFÖR I HELA FRIDEN JAG FICK ÅKA PÅ UPPFOSTRINGSANSTALT????!

För att börja från början:

En dag för några veckor sen stoppade Matte in mig i transporten som var proppfull med smaskigt hö...jag blev misstänksam men kunde inte motstå all maten så jag knallade snällt in...DET skulle jag aldrig gjort!
Åtskilliga timmar senare blev jag utlastad på en gårdsplan, en blond vildsint vikingakvinna tänkte tvinga mig UPP för en såphal asfaltbrygga...men nänä, HELT dum är jag inte trots att jag är blond...:devil:

What can I tell U...hon lockade med mat...så jag fick raskt skutta upp och innan jag visste ordet av var min älskade Matte borta och kvar fanns denna vikingakvinna...

Här har jag nu varit i flera veckor, hon den långa säger ju visserligen att jag är snygg och trevlig (som om det var en nyhet...) och andra människor har också gullat med mig men hon TVINGAR mig att jobba varje dag! MOI???! Jag som levt ett skyddat liv på landet, med en vildsint gullande Matte som aldrig krävt ngt av mig på 5 år....suck.

Men idag äntligen dök Matte upp igen...jag blev så himla glad att jag bockade och busade efter varje hinder som den långa försökte hoppa (jag förstår inte varför hon hade stoppat in en lång stång i munnen på mig, den gjorde ju bocksprången mindre???) så nu ÄNTLIGEN har jag fått komma hem igen.:bump:

Matte har gulligullat med mig hela dagen, tvättat mig så jag äntligen känner igen mig själv...( den långa har uppenbarligen ALDRIG ägt en skimmel, min svans behöver faktiskt tvättas 10ggr i veckan för att hålla sig silvervit...fnys!)

Men nu till frågan: Har ni andra upplevt samma sak??? Utkastade från livet på landet till vikingamänniskor som jobbar oss mjuka och välridna...:eek::eek:

Sv: Ft-pålle på uppfostringsanstalt: En berättelse från verkligheten...

Nej, men däremot har jag den sköna 2åringen blivit utkastad från mitt STORA stall, till ett fånigt liv på landet med en gammal valack som bara äter.

Anledningen sägs vara, - att göra mig fet! :eek::eek:

Vikingakvinna??! Hur liten matte är du van vid egentligen??

Äsch, hon är fortfarande kortare än jag.

Vi har inte sett DIG på flera veckor!!!
Var i hela friden har du varit???
Du kan ju inte bara försvinna sådär, vikingakvinna eller inte.

Skimmeln får du nog ta och pyssla om lite extra, "den andra kvinnan" förstår nog inte alla hans behov. :D

Vi har inte sett DIG på flera veckor!!!
Var i hela friden har du varit???
Du kan ju inte bara försvinna sådär, vikingakvinna eller inte.

Skimmeln får du nog ta och pyssla om lite extra, "den andra kvinnan" förstår nog inte alla hans behov. :D

Här är jag! Semester kallas det för mig...men uppfostringsanstalt för den grå! he he he:devil:

Vikinga kvinnan har gjort ett förväntat mycket gott jobb enligt min åsikt men den grå hade vissa synpunkter...*flin*

Förresten så messade jag dig på semestern men du behagade inte svara!;)

Förresten så messade jag dig på semestern men du behagade inte svara!;)

Ha! Eftersom jag inte har semester så svarar jag bara på sms från likasinnade. Hårt arbetande människor som INTE glider runt på en räkmacka. Bara för att man råkar ha världens bästa lilla skimmel så ska man inte tro att man kan ta semester hur som helst och glassa runt. ;)

OK då, jag är välväxt. Och ni andra är smurfer.

Det är rätta takter, Bella. Sparka lite till på henne. Hon kan ju inte tro att man kan göra hur som helst med en liten gråing. :mad:

Själv jobbar man häcken för att hamna på uppfostringsanstalt. Fast matte verkar tycka att slaktbilen är en enklare lösning :confused: ( :devil: :devil: )

Hälsningar Lasseliten.

Inte så konstigt att hon inte vill svara , man blir ju helt ruinerad sedan man lärde känna dig :devil:

AHA! Är det därför du svarar så sällan?? *skakar lite på min ickeblonda hästsvans* och jag som trodde det var för att du inte visste hur man messar....:rofl::devil::rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka