Fryst hösilage

Lotus

Trådstartare
Mitt hösilage förvaras på kall skulle och är stenhårt och jättekallt nu när det är typ 15 minus. Har ställt in det i sadelkammaren över natten så att det får tina upp. Törs man fodra med kallt hösilage, som nästan är fruset - får de inte kolik eller något då? Hur gör ni som ger hösilage ute? Och ni som har fri tillgång ute?

för några år sen hade jag såpass blött silage så det frös vid minus...hästarn fick ju lov att äta det och det var ingen som blev sjuk, men det är nog inte så roligt och mängden grovfoder blir nog lite mindre när det är så hårt....det är bättre med torrare, typ 60 ts , det fryser aldrig på vintern....

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har min fjording utlånad på foder sedan augusti. Jag gjorde ett spontanbesök för att hälsa på henne och möter en välskött häst vad...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
14 850
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 012
Foder & Strö Min snart ettåriga halvblodshingst ser lite tunn ut. Inte mager men ranglig som ettåringar i allmänhet, men lite för skralig för min...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: MissOnly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter