Frysning av överben

Morrhoppsan

Trådstartare
Ovanligt nog kunde jag inte hitta svaret i Bukearkivet så det får bli en ny tråd.

Har någon fryst ett aktivt överben vid något tillfälle? Hur var konvalescensen efteråt, eller var det någon?

Sätts hästen på smärtstillande efter? Hur fungerar det med sårläkningen?

Sv: Frysning av överben

Vi har idag fryst vår hästs överben. Väntar nu på följden, ska om två veckor bli sårskorpa.

Sv: Frysning av överben

Nu har det gått en och en halv vecka och det har blivit sårskorpor och surprise...överbenet har helt försvunnit. Vi har lett henne en stund varje dag. Nu har vi också börjat skritta henne från ryggen. Hästen börjar ha energi nu, märkerr man, så länge som hon vilat. ( vilade ju redan 3 veckor före).

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: julgrisen
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 106
Senast: super
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 804
Senast: mamman
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 755
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka