Fryser eran hund..?

movi

Trådstartare
Då kan ni höra av er till mig!
Ni kan få säckvis av hundhår av mig:eek:
Vinterpälsen åker av hunden,förarbetet har börjat,med kardan..sen klippmaskinen i helgen!
Inte trodde jag att en hund kunde ha såååå mycket päls!:D

Men men,det är straffet,då jag inte riktigt haft ordentlig pälsvård pga opererad hand..man blir lite tafatt,man gör så gott man kan!

Så vill ni sticka en kofta eller ja,det räcker till mycket...

Så hur ser det ut i eran hall,så här i fälltider:crazy:?

Sv: Fryser eran hund..?

Det är inte bara i hallen som det finns hundhår.
Hundhår finns det i sängen i maten i badkaret.:eek:
Ibland kan jag bli :devil: trött på allt detta hår.

Nej Tack! De räcker med den jag har själv....

Badad & borstad idag, fick av jättemkt, borstar han ändå varje dag nu.
Ibland är de skönt o ha en hund som man kan klippa ner pälsen, men de kan jag inte göra på min....men han är go ändå.

Det är inte bara i hallen som det finns hundhår.
Hundhår finns det i sängen i maten i badkaret.:eek:
Ibland kan jag bli :devil: trött på allt detta hår.

Ja, ibland undrade man...
Som t.ex. hur det kunde vara hundhår i ett alldeles nyöppnat smörpaket. Man hade bara tagit det från kylen, öppnat locket och rivit av folien och där var det. :D Sådana små mysterier presenterades man ständigt för.

Vår hund fällde rätt jämnt året om, och frös aldrig (schäfer).

Här är det helt hårfritt :D Mina tappar inte sitt hår, men OJ vad mycket ull jag kan borsta ur dem. Speciellt lillhunden, borstade ena sidan i söndags, det hade lätt räckt till en kofta :D

Ja, ibland undrade man...
Som t.ex. hur det kunde vara hundhår i ett alldeles nyöppnat smörpaket. Man hade bara tagit det från kylen, öppnat locket och rivit av folien och där var det. :D Sådana små mysterier presenterades man ständigt för.

Vår hund fällde rätt jämnt året om, och frös aldrig (schäfer).

Öppnade precis bestick lådan och ska ta fram en sked till mitt te!
Gissa vad jag hittade där!HUNDHÅR!!!!:eek::D

Jag håller på att bli tokig. Jag avskyr verkligen hundhår! Jag är en sån som älskar hundar men jag vill inte att det ska synas i mitt hem att jag har hund annat än hundkopplena på väggen och matskålarna i köket.
Men nu... Gråa ludd från greyhounden överallt! :eek: Våran bruna soffa har liksom ett grått lager av hundpäls över sig, den har ju ändrat färg! :eek:
Och jag hittar ideligen gråa hårstrån i dotterns mun. :crazy::rofl:
Fast å andra sidan är jag nog inte värst utsatt med tanke på mitt val av ras, dvärgpinscher och greyhound.

Minns en gång då jag gjorde missen att låta en kompis schäfer åka i baksätet i min bil. Den missen gör jag aldrig om. Jag hade ju för tusan halva hunden kvar i bilen i flera veckor. :crazy:

Nej tack, har verkligen hår så att det räcker. Ändå har man en liten korthårig chihuahua, att en så liten sak har så mkt hår :crazy:

Ah det är bekvämt med westie på så vis. Inte ett hårstrå faller av..
men det lär jag väl få äta upp när jag skaffar nytillskott.:crazy:

Jag kan också bistå med säckvis av ull.. Jag hade glömt under dessa hundlösa år hur mycket ull en husky bär med sig under pälsen..
När man har kardat ur högar som är lika stora som hunden.. hur kan det då krypa fram lika mycket till efter en kvart!!?
Och nu för tiden heter det inte: "Det finns i alla fall inge hundhår på!", när ungarna har tappat en macka på golvet.

Ah det är bekvämt med westie på så vis. Inte ett hårstrå faller av..
men det lär jag väl få äta upp när jag skaffar nytillskott.:crazy:

Ja,min ras brukar inte heller fälla...så skönt att slippa dammtussar!
Men vi kom i otakt med klippning nu under vintern,och jag vågade inte klippa henne om det skulle bli kallt!
Så när hon kommer till en viss pälslängd,då börjas det fällas:eek:

Och som någon skrev,tänk om det bara låg i hallen..
Jag är inte så van med såååå mycket hundhår,man försöker ju hålla efter klippningarna,så man slipper sånt!

Har nog missat,vad är nytillskottet för sort? Något pälsigt som fäller låter det som...

Inte ett enda hårstrå....är så glad över att ha en WHIPPET:D:banana: Jobbigt att ha hunds om fäller ju;)

Inte ett enda hårstrå....är så glad över att ha en WHIPPET:D:banana: Jobbigt att ha hunds om fäller ju;)

Men något hårstrå trillar säkert av,och korthårsraser brukar väl ha rätt hårda strån,man får använda pincett för att få ut dom ur fotsulan:eek:

Mjuka hårstrån(läs dammtussar) brukar bli som en toffel,om man har fotsvett..:D

Ibland så undrar jag varifrån allt hår kommer!?
Jag har en hund, en labbe korsning,med han hår ju som tio hundar.
Jag borstar och borstar ändå så lossar han hår, blir så trött på allt hår övar allt.

Nej faktiskt så fäller han inte särskilt mycket. Ligger mycket under täcket samt har täcke på sig när han går ut, så sätter i princip ingen päls, om man jämför med andra whippar vi träffat så har de mycke mer päls och en del fäller nått förskräckligt:p

Han har faktiskt inte så hårda hårstrån så fastnar inte i foten:D har däremot haft korthårig vorsthe...och AJ det gjorde skitont när man fick de i foten;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka