Frysa potatis?

Sirocco

Trådstartare
Hej!

Jag planerar att göra "storkok" idag och fixa Martins smakisar :D

En fundering är om man kan frysa potatisen? Har för mig att det inte är att rekommendera då potatisen blir otäck :crazy:
Men om man mosar och blandar med ersättning kanske man kan frysa in den? Tänker blanda i fettet när det tinas och ska ätas. Är det OK?
Tänker även frysa in morot och palsternacka idag så jag har ett tag framöver!

Sv: Frysa potatis?

Mina matlådor till jobbet säger att potatismos blir helt ok, råstekt potatis funkar nästan, mandelpotatis kokt funkar nästan. Vanlig kokt potatis blir outsägligt vidrig.

Har hört att det är okej att frysa potatis om man blandar det med någon annan grönsak eller rotfrukt. Man ska alltså inte frysa ner enbart potatis för då blir det rätt läskigt.

Själv tyckte jag att det blev lite småläskigt ändå faktiskt, även om man blandade med t ex morot.

Jag var också ambitiös och gjorde massor av olika små puréer och har nu hela frysen full... synd bara att min kära dotter vägrar att äta det jag gjort men gladeligen stoppar i sig burkmat!

//Julia

Jag kokar ny potatis varje gång, skär i små bitar så går det fort.

Emilia tycker också bättre om burkmat, även om hon äter hemmagjord också. Jag förstår inte varför, den hemmagjorda tycker jag smakar helt ok men burkmaten är inte alls god.

Jag blandade alla smakisar med bröstmjölk. Även då "ren" potatis, funkade skitbra jag märkte ingen som helst skillnad på den nykokta och den infrysta. Det gjorde inte sonen heller! :D

Jag blandade alla smakisar med bröstmjölk. Även då "ren" potatis, funkade skitbra jag märkte ingen som helst skillnad på den nykokta och den infrysta. Det gjorde inte sonen heller! :D

Samma här!
eller mja, sambon fick smaka,
jag har aldrig kunnat äta potatismos :crazy:

Däremor har jag lyckats köra potatisen i en mixer så pass länge att det blev lite klister av den. :o

Hej!!

Ja, det var som jag hade för mig alltså. Hoppade över potatisen och kokade morötter och palsternacka istället!
Provade ge potatis, men att göra pure av den potatisen (för färsk) var inte kul, blev ju klister direkt...

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 143
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur