Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan man frysa fil och kefir?
Jag har ofta fryst creme fraiche i grytor. Märker ingen skillnad alls, men äta rå är möjligt att den inte passar till.Här står om alla möjliga typer av mejeriprodukter och huruvida man kan frysa eller inte:
https://www.arla.se/artiklar/frysa-mejeri-produkter-vilka-klarar-sig-i-frysen/
Fil håller sig långt efter det datum som står på paketet om de är bra förvarade. Så du kan äta av den i typ två veckor till eller något. Om det är för hållbarheten som du tänkte frysa?Jag ska ju äta både filen och kefiren som de är. Bakning är inte aktuellt.
Ja, jag tänkte för hållbarheten. Köpte ordentligt med fil och kefir sist jag handlade för att slippa handla snart igen. Sen blev jag inlagd på sjukhus och visste inte när jag skulle få åka hem. Tänkte om kattvakten skulle lägga dem i frysen. Men det behövs inte längre.Fil håller sig långt efter det datum som står på paketet om de är bra förvarade. Så du kan äta av den i typ två veckor till eller något. Om det är för hållbarheten som du tänkte frysa?