H
Hipsterskummis
Beöver råd och hjälp hur man ska gå till väga, jag och min sambo bor tillsammans med vår gemensamma son på 14 månader och sen har vi hans dotter på snart 9år sen ett tidigare förhållande varannan vecka. De funkade ett tag men nu funkar det inte alls. Det är 2,5 mil mellan oss och hans ex. Hans dotter mår inte bra av att ha det så här, koncentrations problem, beter sig inte kamratligt i skolan mot sina klasskompisar, kissar på sig dagtid och även natte tid( vilke´t hon inte kan hjälpa givetvis) och massa andra saker. Jag tycker det låter så hemskt när hon frågar oss som tex "Vart ska jag vara imorgon?" Hon behöver en fast punkt en trygghet med fasta regler. Hennes mamma vill absolut inte gå med på att hon varken bor hos oss heltid eller att hon bor där på heltid, med anledning att hon vill att dottern ska träffa båda föräldrarna lika mycket. Och det är i och för sig sant, självklart så vill man ju det, men i den här situationen så gäller det barnets bästa inte vad föräldrarna vill. Just nu går hon i skolan i kommunen där hennes mamma bor, hon har alla sina kompisar där osv. Min sambo är förtvivlad över denna här situationen, för han känner att han vill att sin dotter ska må bra och ha det bra, han känner det som om att hon är något sak som skickas fram och tillbkaka mellan 2 olika hem. Han har försökt att prata med sitt ex ett X antal gånger men utan att bli något mer klok.
Så nu skulle jag behöva råd och hjälp av någon som kanske kan göra en mera klok. Jag har inte fått med allt i min berättelse, så fråga om de är något ni undrar över. Tacksam för svar!
Mvh
Så nu skulle jag behöva råd och hjälp av någon som kanske kan göra en mera klok. Jag har inte fått med allt i min berättelse, så fråga om de är något ni undrar över. Tacksam för svar!
Mvh