Frustrerad häst-studerande

A

Aliva

Vet inte om jag är på rätt ställe, men chansar. Jag studerar just nu till Ridskolepedagog i Tenhult och trivs fantastiskt bra. Nästa år kommer vi eventuellt få läsa en instruktörsfördjupning, men som i de flesta andra (?) utbildningar mot instruktör så krävs både dressyr och hoppning.

Detta kan jag förstå, men samtidigt, om jag ENBART är intresserad av dressyr, (jag har inga tankar åt hoppning, jag är rent av rädd för det), varför kan det då inte gå att kompensera hoppningen på något sätt?

Jag är som sagt hopprädd, (framförallt när det handlar om hästar som jag inte känner till 100%) och har insett att jag inte kommer kunna läsa instruktörsfördjupningen eftersom jag inte har någon större lust att få ångestattacker inför att hoppa en LC/LB-bana. Det är väl ingen höjd, tänker ni, men för mig är det så. Jag vill så gärna läsa instruktörsfördjupningen.. Jag har väl bara lite svårt att acceptera att man MÅSTE hoppa för att ens ha en chans som instruktör.

Någon som tänkt likadant eller är det bara jag som är mesig? :crazy:

Sv: Frustrerad häst-studerande