frustration - sörja av mig lite...

_Skifting_

Trådstartare
måste bara få sörja lite.... och gnälla, och skrika och, och, och.... :cry:

Mannen och jag försöker sedan ett bra tillbaka att få till ett litet kärleksbarn.
Problemen har dock hopat sig och inget blir bra...

Vi har "Lyckats" 3ggr, men de har slutat i tidiga missfall allihop.

Sökte i med detta hjälp hos läkaren för att kontrollera om det finns några problem hos mig eftersom det uppenbart inte fäster som det ska...

Dom skickar oss vidare till en fertilitetsläkare och vi bokar glatt tid osv. med inställningen att "Nu jäklar så ska vi få veta vad som händer"!.

Kliver in på mottagningen och jag hälsar glatt på läkaren. Han hälsar på oss båda och ber oss sitta ner.
Sen säger han till mig med sur och grinig min att "Det är faktiskt meningen att man ska ha sin partner med sig, och inte sin pappa!"
Jag svarar lättsamt att detta är min partner, min pappa är nog hemma i sin lägenhet... (drygt 20år mellan oss)
Läkaren tittar mycket konstigt på oss och utbryter efter lång stunds grundligt stirrande att "Vi har faktiskt regler här, Vi kan inte hjälpa vem som helst och att Ni inte är lämpliga här!"

Jag och mannen ser ut som fågelholkar, men sitter tysta kvar.

Då reser läkarjäveln på sig, öppnar dörren och säger till oss att lämna hans mottagning. :eek:

Så... nu är vi tillbaka i soffan och jag grinar och grinar... får det gå till såhär? Jag har en son sen innan ska väl tilläggas, mannen har också barn sen innan. Så detta är inget "fjant, flams" utan vi ville bara kolla om det var något fel... Vi hade bestämt sen innan att vill det inte ta sig på naturlig väg, så ska det inte bli något, så vi ville inte ha fertilitetshjälp. DET fixar vi ju uppenbart, men var intresserad av att göra en koll på min livmoder och se om det fanns någon förklaring till missfallen som varit så snarlika och med bara någon månads mellanrum...

Men nähä... Jag ger upp!

Senast ändrad:
Sv: frustration - sörja av mig lite...

Fy f-n vilket bemötande :eek::mad:
Hoppas ni tänker anmäla läkaren för så beter man sig inte!

Jag tycker att ni ska söka er någon annanstans så att ni får veta hur det ligger till.

Vilken otrevlig läkare. Går det inte att åka till ett annat sjukhus/privat istället??? Klart ni ska ha en utredning.

Detär tamejfasen anmälningsbart !
Fruktansvärt kränkande. Så får man INTE beté sig. Fy.

Jag hoppas att ni kan komma till en vettig läkare som hjälper er att få ett kärleksbarn.

Ush va elak läkare! Tycker ni skall ta reda på om man kan anmäla, och sen göra det! Alternativt ta det till pressen!

Hoppas det löser sig för er :)

Jag tycker också ni Ska anmäla, sa kan man ju inte säga. Vilken skitstövel.

Jag håller med Cala, kontakta chefen för mottagningen och kontakta den som gav dig remiss till läkaren.

tack alla för era svar.

Vi kontaktade nu på morgonen läkaren som skickade oss dit, han blev förbannad och har tagit imot en rapport (läkaren och fertilitetskliniken har något sammarbete tydligen) så det går till högre instanser. Sen ringde han till Gyn istället och vi har tid där i eftermiddag. Blodprov, slemhinneprover osv kan tas även där, så vi tar det därigenom istället... :)

världens gulligaste läkare som ursäktade otroligt mycket för det hemska bemötandet och lovade att det ska inte gå ostraffat... :love:

Han kommer själv in och hjälper till vid blodprovet osv. när vi ska in där i eftermiddag.. han lovade att följa oss hela vägen genom detta och vi har tom. fått hans "privata" nummer till hans kontor, så vi går inte genom växeln ens... fint av honom att försöka göra det beästa av situationen.

Tyvärr så fick han motta både en och två kängor från mig när jag ringde innan... :angel:

så, nu ska vi se hur det hela bär vägen!! :bump:

Vilket jävla arsel till läkare...... :mad:

Bra att du fick stöd från den första och jag hoppas verkligen att det ska gå vägen för er! :)

Sådana läkare ska inte vara i tjänst!! Anmäl honom..

*mul, blir sur över sånt bemötande..*

det är utan tvekan en lex sara anmälan på det. bara så du vet.

hoppas ni får all hjälp ni behöver och få ett svar på varför det är som det är! lycka till:)

Fy vilken idiot. Jag tycker verkligen ni ska sätta ner foten (som ni gjort) och hålla den kvar där!

Men vilket PUCKO, rent ut sagt! Hoppas han får sina fiskar varma och att ni får bra hjälp av någon annan!

Lycka till!

var inne igår ju...

Jag måste skrapas + att dom upptäckte ärrvävnad på min livmodertapp (antagligen i samband med förra förlossningen). Skrapningen är inget att oroa sig för, det är väldigt vanligt att man behöver göra det, ffa efter några missfall, men ärret kon tydligen vara en del av orsaken... Det försvårar för livmodertappen att försluta sig ordentligt (som jag förstod det).

Jag har fått utskrivet tabletter som jag ska äta från och med 4dygn efter ägglossning fram till mensen. Dessa ska tydligen göra att slemproppen blir segare eller något och försluter bättre... :idea:
Skulle det lyckas ta sig så ska jag äta dom fram till vecka 18, så det garaterat har fäst...

Väntar på svar från blodprov, slemhinneprov och något annat som jag inte minns... Dom var jätte fina mot oss igår och vi är superglada.. Nu har vi förhoppningsvis fått svar på vad som är fel och kanske tom. åtgärdat det... :banana:

Vad härligt att ni fick bra hjälp :laugh:
Då håller jag tummarna för att det blir en liten inom en snar framtid :love:

:eek:

Det ska anmälas och följas upp så det blir replisalier för läkaren. Inte bara för er skull, för där verkar det löst sig, utan även för efterföljande patienter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka