Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad gör ni för att hålla fötterna varma på vintern?
Tjocka sockor? termostövlar?
Tips tack
Rejäl sula på kängorna är jätteviktigt. Utan rejäl sula går kylan från marken igenom. Ullsula i kängorna (inget syntetfluff eller fårskinnssula utan slät ullsula), rena fötter, tunna ullstrumpor, helst i meronioull och tjockare (merino)ullstrumpor över de tunna vid behov och såklart byts även ullstrumpr varje dag. Smutsiga sockar värmer inte. Jag köper arbets/vandrarstrumpor i merinoull för de har tjockare sula (underbart på kalla golv inne!) och är tunnare på ovansidan och de sitter där de ska när man rör sig och kasar inte ner/omkring även om man går i stövlar och/eller tar på och av kängorna. De är för mig lagom att använda enbart ner till 5 minus ungefär och är det kallare har jag tunna merinoullstrumpor under. Ullstrumpor är inte ullstrumpor värmemässigt om de innehåller mindre än 50% ull och de ska absolut inte innehålla någon bomull.Vad gör ni för att hålla fötterna varma på vintern?
Tjocka sockor? termostövlar?
Tips tack