Fruset hösilage *Hjälp*

Sv: Fruset hösilage *Hjälp*

Om nu hästarna går i hagen och skrapar fram gräs under snön som de gladeligen äter upp då? Jo, fastän de har hö ute i hagen så föredrar de att gå och pilla i det frusna gräset under snön! :smirk:
Hyfsat svårt att kontrollera va? Om de inte skulle vilja ha fryst gräs så skulle de väl äta höet istället...kanske en mänsklig värdering det där med att inte äta kall mat?
 
Sv: Fruset hösilage *Hjälp*

Jag tror nog jag håller med där
 
Sv: Fruset hösilage *Hjälp*

Jag tror inte att det är bra att äta såna mängder kall mat.Ute får dom ju inte i sig typ 2-4 kilo fruset gräs på en gång.
Tacka vet jag hö eller väldigt torr hösilage.
 
Sv: Fruset hösilage *Hjälp*

Skulle inte tro attfruset hösilage är farligt, men jag vet att frusna morötter bildar någon sorts gift och att man inte ska ge det till hästarna,
Inte heller när de tinat. :eek:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
487
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 736
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
307
Senast: Raderad medlem 148240
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp