Frontline = Giftigt, eller?

Boll

Trådstartare
Min ena katt får OFANTLIGT mycket fästingar. Bara idag plockade vi 15 stycken!!:eek:
Funderar på att droppa på honom Frontline, men så till min fråga.
Är inte frontline giftigt att få i sig?
Jag vill kunna GOSA men min katt och han vill kunna gosa med oss. Han är van vid att få vara i ansiktshöjd och jag är van vid att pussa honom. Han soven helst på min huvudkudde.
Dessuton har vi två små barn. Den stora kille (4år) gosar oxå mycket med kissen. Vår lilla kille är endast 4 månader.

Någon som vet hur pass giftigt detta är?

// Anna

Sv: Frontline = Giftigt, eller?

Vi har haft på våra katter frontline ett par gånger, om jag inte minns helt fel så får man inte gosa med dom på ca. 1 dygn eller något liknande, sedan är det fritt fram att gosa så mycket man vill ;)

*kl*

Dags att skaffa fästingmedel till våran kille. Någon som vet om Frontline och Spotex (stavas?) är lika bra?

Mig veterligen är det bara frontline som får användas till katt (av de receptfria), exspot om det var det du tänkte på är giftigt för katter.

Info och bipacksedel mm. finns på fass.se under djurläkemedel.

Till TS man bör vänta med att kela med katterna tills lösningen har torkat in ordentligt på katten men efter det ska det inte vara någon fara om man inte lider av allergi (i alla fall mig veterligen).

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 410
Katthälsa Jag bor på en plats där fästingar tack och lov än så länge är ovanliga. Jag har haft 4-5 st på 10 år (på katterna, inga på...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Brie
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 304
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama