Fröken fördomsfull har fått ändra uppfattning!

frittan

Trådstartare
Jahapp. Svårt att erkänna det här men... Fröken Fördomsfull (jag) har fått ändra uppfattning angående det här med trickträning.

Jag har alltid ansett att trickträning är bara något trams som "såna där" håller på med. :D

MEN... Fick rådet av flera att prova med trickträning på min häst, då han är väldigt laddad i ridningen. Och resultatet... redan en lugnare häst!
Var väldigt skeptisk till det hela men valde att ge det en chans och nu kan jag inte förneka att det faktiskt funkade att aktivera hjärnan lite på min pålle! :bow:

Vi är ju än så länge väldigt nya inom området men min häst kan lyfta framhovarna när jag säger hov och petar lätt i alla fall :p

Ja, det var väl det jag ville få sagt. :bump:

Sv: Fröken fördomsfull har fått ändra uppfattning!

Vad kul! Hjärtligt välkommen till trickträningsnördarna :D

Haha ja! Faktiskt ganska så roligt! Men jag var VÄÄÄÄLDIGT skeptisk till att prova. Tyckte bara att trickträning var för sånna som lekte med hästarna. haha =)

Vad roligt och välkommen till trickvärlden ;)
Vad har du lärt honom?

Vad roligt och välkommen till trickvärlden ;)
Vad har du lärt honom?

Vi är ju vääldigt nya inom området och håller på att lära honom lyfta bakhovarna när jag säger hov. framhovarna har vi lärt oss lyfta i alla fall :)

börjat på med bugning också. :d

Vad kul :) Det hela är något jag med faktiskt skulle vilja prova på. Har en liten shettis som mest går och skulle tycka det vora roligt att lära honom något trick. Så min fråga till dig är, Hur och var fann du information om hur man ska börja? tack på förhand och lycka till med fler trick ;P

Vad kul :) Det hela är något jag med faktiskt skulle vilja prova på. Har en liten shettis som mest går och skulle tycka det vora roligt att lära honom något trick. Så min fråga till dig är, Hur och var fann du information om hur man ska börja? tack på förhand och lycka till med fler trick ;P

jag fick min hjälp här på bukefalos faktiskt... satte från början ut en tråd om min häst som är väldigt laddad och fick FLERA svar om just trickträning... så jag valde att skriva lite med några användare som gav mig hjälp o stöd i min tricktränarkarriär :bump:

Grattis!
Kul att du hittat något som funkar för din häst!
Jag har också upptäckt hur otroligt lugna och avspända de blir när man gympat hjärnan på dem lite först :bow:
Nuförtiden jobbar jag alltid från marken på ridbanan lite innan jag ska verka hovarna, då står de så lugnt och avspänt, annars är det bara pill och pet och strul. Det blir inte samma avspänning efter en ridtur faktist.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka