frön och gödsel

majola

Trådstartare
Nu vet jag inte om det här ligger rätt, men moderatorerna är väl snälla och flyttar till rätt kategori om det blir fel? Det handlar i alla fall om hästmat!

Jag har fått i uppgift att köpa gödsel till en hage, eftersom jag anses vara den i familjen som har bäst koll på sånt. Tyvärr har jag inte en susning om vad jag ska köpa. :confused: Det är en liten gräshage som ska få lite extra hjälp.

Dessutom behöver vi lite frön för att så i en stackars sliten hage. Det kommer inte att bli någon betesvall, men vi hoppas på lite bättre gräsväxt (av olika orsaker har vi extremt ont om bete i år, därav dessa panikåtgärder). Samma sak gäller där, vad ska jag köpa? Det är en liten hage med mycket träd. :crazy:

Tips?
 
Fråga på granngården... Där kan du säkert också köpa det som behövs...
 
Japp, det ska jag göra! Men hur pass bra är de på frön? Jag har ju hört de mest fantastiska foderråd från dem, t ex en klubbkamrat som lite virrigt råkade säga att henne stora, tunna fullblodshäst fick fem kg hö om dagen (fast den fick förstås mer). Det sa foderrådgivaren ingenting om, däremot föreslog de 4-5 kg kraf(f)tfoder...?

Men de är säkert bättre på frön och gödsel! :)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 862
Senast: dpmatte
·
Anläggning Hur gör man :angel: En åker som det skördas säd på inom några veckor (Skåne), hur konverterar man den till en trevlig hästhage och...
Svar
11
· Visningar
3 564
Hästmänniskan Behöver andras syn på det hela för just nu sliter jag bara håret över hur jag kan känna så här... Det har väl varit i nån månad nu...
2
Svar
28
· Visningar
3 707
Senast: EmblaAsk
·
Hästvård ja som rubriken lyder, hur länge 'måste' man kämpa och när är det 'okej' att ge upp? :cry: slits mellan förtvivlan och hopp hela...
2
Svar
21
· Visningar
3 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp