Frisk, men sjuk ändå?

Gnist

Trådstartare
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om läkare just nu.. Har haft 4 olika från 4/4 och de verkar kolla saker som inte ens är fel med mig och alla har en helt egen åsikt om vad som felas baserat på samma uppgifter O_o

En var 100% säker på att jag har magkatarr
En var helt 100% säker på att jag har en inflammation i gallblåsan
En var helt 100% säker på att jag hade en infektion i levern
En är helt säker på att alla problem härstammar från den icke fungerande sköldkörteln vars värden är finfina på den dos levaxin jag har

Proverna på akuten visade på förhöjda levervärden, höga vita blodkroppar och rent kroppsligt hade jag en låg kroppstemp samt hiskeliga smärtor över bröstkorg/rygg

Fick ta nya prover efter 2 v för att se hur levervärde och vita blodkropparna såg ut och dessa hade då återgått till det normala, men åkte på att ta fasteprover för blodsockret fastän föregående som togs i samband med de andra proverna visade (glukos) 5,6 utan att jag var fastande och allt under 8,7 är normalt när man inte fastat innan så :confused:

Det utökade fasteprovet visade (glukos) 5,5 (ref ska vara under 6,0) så det ligger bra och långtidssockret låg på 33 ( ref 27-42) och ligger ju också bra till och ändå så ska jag in för nya fasteprover om 3 månader..

Blev mätt, vägd och fick midjemåttet mätt = 161 cm, 59 kg och 75 cm och läkaren som ringde upp idag sa att "du kanske ska fundera på att börja träna" och menade tydligen på att jag är överviktig och ur form vilket jag absolut inte är och när jag då talade om hur jag tränar så sa han att jag skulle börja äta magnesium :confused:

Hopplöst svårt att få en läkartid och prata med nån "öga mot öga" här just nu och har så varit ett tag och många av de läkare jag träffat kuskar runt mellan olika hälsocentraler, men nånstans måste man ju kunna vända sig för att få prata med nån som kan gå igenom de senaste besöken och få nån form av svar eller ska man helt enkelt nöja sig med att det är såhär vården funkar numera, olika läkare på löpande band och ingen som har riktig koll på vad föregående sagt/gjort?
 
Jag tycker snarast att det är svårt att ta sig förbi den som bokar tiderna.

Men jag skulle också vara tämligen förvirrad av din situation!
 
Ja, jag fattar inte alls vitsen med att ta prover gång efter annan när värdena aldrig varit utanför det normala och sen 4 olika diagnoser blir ju lite förvirrande, vilken ska man tro på liksom? Känner ff av det där trycket runt bröstkorgen ibland, om än inte alls i närheten av hur illa det var när jag åkte in akut, men att få en läkartid om det inte är akut är som sagt hopplöst och såklart har jag talat om för dem att jag känner av det, men det enda som händer är att jag ska ta fler prover för blodsockret och tydligen äta magnesium för att jag tränar och det ger en något förvirrad jag
 
Blev mätt, vägd och fick midjemåttet mätt = 161 cm, 59 kg och 75 cm och läkaren som ringde upp idag sa att "du kanske ska fundera på att börja träna" och menade tydligen på att jag är överviktig och ur form vilket jag absolut inte är och när jag då talade om hur jag tränar så sa han att jag skulle börja äta magnesium :confused:

Träning påverkar även det psykiska välmåendet, han menade kanske att du ska tänka mer på detta. Vet inte hur du tränar nu, men prova "stressänkande träning", monotona aktiviteter: löpning, promenader (dvs långa enformiga aktiviteter)

Jag säger inte att dina besvär är stressrelaterade, men man kan alltid prova... (Jag brukar själv ha lite olika besvär och eftersom jag en gång "gått in i väggen" är min första tanke alltid "det kan bero på stress". Ibland kan dock olika prover etc visa att det är rent fysiska orsaker... och då blir jag lite förvånad! :) )
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 573
Senast: manda
·
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
7 971
Kropp & Själ Någon annan som haft det? Båda serum järn och ferritin är jättelåga och jag känner verkligen att jag lider av järnbrist och har alla...
Svar
12
· Visningar
13 612
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Är det nån som vet hur man kan ta reda på om hästens spottkörtlar har svullnat p.g.a inflammation eller infektion? Min 4-åriga ponny har...
Svar
3
· Visningar
3 528
Senast: Reeree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp