Frisk men hes - När?

C

CassyJo

Som tidigare skrivit har ena katten hos mig haft magsjuka. I dag är han frisk och pigg, han äter, dricker, leker och är i full rulle hela tiden. Det enda som är på han just nu är att han är lite hes efter magsjukan och efter att ha pratat med veterinären och fått klartecken om att han är frisk så sa dem att hans röst kommer komma tillbaka med tiden då hans hals bara är lite irriterad just nu.

De sa också att tar det för lång tid innan rösten återkommer till det normala skulle vi komma in med han för undersökning min fråga är nu, vad anser ni räknas som "för lång tid" i detta fall?
 
Sv: Frisk men hes - När?

Jag har idag pratat med veterinären angående en hes katt. Min katt har dock inte varit sjuk innan utan plötsligt började hon låta som en badanka.
Precis som din katt, jätte pigg, leker äter och ligger just nu bakom mig på stolen och kurrar. Alltså ingen sjuk katt. Hittills har vi avvaktat i 10 dagar och idag när vi talades vid så vill dom avvakta ytterligare en vecka, detta pågrund av att hon inte uppvisar några sjukdomstecken förövrigt ( det är en aktiv katt som är lika aktiv som vanligt).

Själv vet jag inte hur jag skall göra, vill gärna ha henne undersökt men att söva och gå ner i halsen på henne i onödan vill jag inte. Pratade med försäkringsbolaget idag. Dom ersätter inte ifall det är i förebyggande syfte utan katten måste bli sjuk först.

/B
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 683
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp