Tyvärr innefattar det inte hagtid utan det räcker faktiskt att du rider hästen 30 min i alla gångarterna sorgligt nog.En häst har rätt att kunna röra sig fritt i alla gångarter varje dag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr innefattar det inte hagtid utan det räcker faktiskt att du rider hästen 30 min i alla gångarterna sorgligt nog.En häst har rätt att kunna röra sig fritt i alla gångarter varje dag.
Det är liksom ganska omöjligt att rusa ifrån jobbet och cykla 1 mil varje gång nån ska rida kanske?Lämna inte hästen ensam ute..?
Nä? Den ska ju kunna röra sig fritt. Däremot kan man ju släppa i ridhus tex och vara inom lagens ramar.Tyvärr innefattar det inte hagtid utan det räcker faktiskt att du rider hästen 30 min i alla gångarterna sorgligt nog.
De vägrar, den behöver inte ens tas in. Finns en liten ruta i hagen man kan stänga.Be att de tar in din häst så den inte lämnas själv?
Självklarheter i min värld. Skulle aldrig låta ngn häst springa runt och stressa ute, då tar man såklart in den.
Trista stallkompisar!De vägrar, den behöver inte ens tas in. Finns en liten ruta i hagen man kan stänga.
Så man behöver inte släpa in och ut
Inte enligt länstyrelsen här.Nä? Den ska ju kunna röra sig fritt. Däremot kan man ju släppa i ridhus tex och vara inom lagens ramar.
Nej, de låter den springa. Jag hade velat att man stoppade in den i sjukrutan i befintlig hage.Förstår jag dig rätt nu att de sätter din häst i en sjukhage undertiden de andra rider sina? Och att din häst sen får komma ut i den vanliga hagen igen?
Eller är det över natten?
Hur hade du velat att de hanterade situationen?
Ja, men då uppstår ju problemet. Vem skall fodra den några gånger om dagen? Det blir också ett problemTrista stallkompisar!
Men om hästen springer så den riskerar skada hade jag personligen hellre ställt i sjukhage under tiden jag letat nytt stall. Förhoppningsvis hittar du nytt snabbt.
Ursäkta mig men jisses vilka hemska människor!Nej, de låter den springa. Jag hade velat att man stoppade in den i sjukrutan i befintlig hage.
Minst jobb så.
Jag tog tiden, 90 sekunder om den inte kommer i hagen. Grindarna ligger brevid varandra. Men icke… ändå står det i avtalet att man aldrig lämnar en ensamUrsäkta mig men jisses vilka hemska människor!
Människor som låter sin lathet gå ut över oskyldiga djur borde kölhalas!Jag tog tiden, 90 sekunder om den inte kommer i hagen. Grindarna ligger brevid varandra. Men icke… ändå står det i avtalet att man aldrig lämnar en ensam
Mhm… för det är ju inte så att man själv släpat runt andras hästar in och ut för att de sprungit liksom. Betydligt mer jobbMänniskor som låter sin lathet gå ut över oskyldiga djur borde kölhalas!
Det gäller andras, inte minDe flesta stall jag känner till har regeln att man aldrig lämnar en häst ensam ute. Tar man in den näst sista så tar man även in den sista. Kanske något för er att införa?
Om det står i avtalet, blir det då inte ett avtalsbrott?Jag tog tiden, 90 sekunder om den inte kommer i hagen. Grindarna ligger brevid varandra. Men icke… ändå står det i avtalet att man aldrig lämnar en ensam
Nej, det stämmer inte längre. Hästen ska kunna röra sig fritt, utan ryttare. Utomhus. Tiden är dock inte specificerad så där kan man sorgligt nog ha dem ute en halvtimme och uppfylla kravet.Tyvärr innefattar det inte hagtid utan det räcker faktiskt att du rider hästen 30 min i alla gångarterna sorgligt nog.
5 kap 1 $Hästar ska normalt sett dagligen ges möjlighet att röra sig fritt i sina naturliga gångarter utomhus. För föl och unghästar upp till 12 månaders ålder ska denna rastning ske tillsammans med minst en annan häst.Vid anläggningar som var i drift när dessa föreskrifter trädde ikraft får sådan rastning ske inomhus, i ridhus eller motsvarande, om det saknas möjlighet att anordna rastningen utomhus.Inte enligt länstyrelsen här.
Kan du inte lägga ut grovfoder dagen innan så att den klarar sig tillräckligt många timmar innan den ska in? Så har vi gjort i tidigare stall.Ja, men då uppstår ju problemet. Vem skall fodra den några gånger om dagen? Det blir också ett problem
Då förstår jag!Nej, de låter den springa. Jag hade velat att man stoppade in den i sjukrutan i befintlig hage.
Minst jobb så.