Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Problemet är att den springer när den blir ensam. Annars är den lugn.En häst har rätt att kunna röra sig fritt i alla gångarter varje dag.
Ganska litenBeror nog på hur liten hagen är. Sjukhagar kan ju vara allt från miniruta till lite större ruta.
Men är den ensam hela dagen? Lagen säger att hästar måste ha möjlighet att röra sig fritt i alla gångarter varje dag, inget om hur länge. Om vi nu ska prata strikt lagmässigt.Problemet är att den springer när den blir ensam. Annars är den lugn.
Den rids ju och så
Men hur liten?Ganska liten
Separationsångest är ju något rätt så annat än att "löpa amok". Går det inte att få en lösning där hästen slipper bli stressad och upprörd? Det känns som ett större problem än storleken på hagen. Separationsångest är ju ändå väldigt plågsamt för hästen.Problemet är att den springer när den blir ensam. Annars är den lugn.
Den rids ju och så
Nej, bara när de andra rids och den blir ensam. Men jag har inte möjlighet att bara kasta mig ut när de ska ridaMen är den ensam hela dagen? Lagen säger att hästar måste ha möjlighet att röra sig fritt i alla gångarter varje dag, inget om hur länge. Om vi nu ska prata strikt lagmässigt.
Det där vet jag, men frågan var vad jag kan göra prick nu. Om det ens är lagligt att ha sjukruta pga detHästen ska ges tillfälle att röra sig fritt i alla gångarter varje dag. Så det är ju upp till tolkning. Jag har jobbat i ett stall där en hage var max ca 10x10. Gick ju att galoppera nått språng runt såklart.
Är det din häst det gäller? I så fall välj ett annat stall.
Det är lagligt om den kan galoppera i hagen. Prick nu kan du inte göra nånting tror jag. Mer än flytta eller komma överrens med dina stallkamrater att de tar in din häst också.Det där vet jag, men frågan var vad jag kan göra prick nu. Om det ens är lagligt att ha sjukruta pga det
Är det bara när de rider är det bättre än att han springer och skadar sig.Nej, bara när de andra rids och den blir ensam. Men jag har inte möjlighet att bara kasta mig ut när de ska rida
Förstår jag dig rätt nu att de sätter din häst i en sjukhage undertiden de andra rider sina? Och att din häst sen får komma ut i den vanliga hagen igen?Det där vet jag, men frågan var vad jag kan göra prick nu. Om det ens är lagligt att ha sjukruta pga det
Be att de tar in din häst så den inte lämnas själv?Nej, bara när de andra rids och den blir ensam. Men jag har inte möjlighet att bara kasta mig ut när de ska rida