Frihetsdressyr

C

Casper91

Tror inte det finns någon sådan här tråd innan?

Är det någon som håller på med frihetsdressyr och kan ge lite tips på vad man kan lära sin häst hemma själv?

Visa gärna bilder på era hästar när de utövar frihetsdressyr! :D

//Maria

Sv: Frihetsdressyr

Nej men jag kollar på Ponnyakuten. Ser roligt ut... Är det Tobbe som kommit på det eller någon annan?

Tror inte det finns någon sådan här tråd innan?

Är det någon som håller på med frihetsdressyr och kan ge lite tips på vad man kan lära sin häst hemma själv?

Visa gärna bilder på era hästar när de utövar frihetsdressyr! :D

//Maria

finns massa trådar, fast under andra namn ex trickträning same shit, different bag :)

lär inte hästen nåt utan att först lära dig hur man ska göra.... inte på ett forum :)

Ta kontakt med någon tränare, blir nog svårt att förklara genom internet

delvis kl

tänkte om det fanns så lätta övningar man kunde göra där det inte fanns risk för motsatt effekt. Inte att hästen skall stegra och sådant...

Men tack ändå :bow:

//Maria

Jag är lite lite inne i frihetsdressyr också.
Har inte direkt hållt på så mycket, men tycker det är intressant och ska börja lite smått när min häst kommer hem igen.

Men, mitt tips är att umgås mycket med din häst. I boxen, hagen, ridbana/ridhus.. Lek liksom. Tillslut kommer ni säkert kunna hitta ett sätt där ni förstår varandra och på så sätt fortsätta utveckla er! :)

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
384
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama