Sv: Friedensritter
Hej, jag har varit och tittat på Friedensritter hos Heinrich Kampmann. Hingsten är väldigt trevlig, vänlig, en riktig gosepelle, lugn och fin, arbetsvillig och otroligt ridbar. Sen rör han sig som om han vore av gummi, jag har sällan sett en häst marschera iväg längs fyrkantspåret som han gjorde! Först dreglar man över skritten som verkligen gick genom hela kroppen, så travar han och man blir alldeles sjuk och när han fattar galopp vill man bara göra vågen! Han har ett register som är mycket ovanligt. Jag gillar som du märker verkligen hans rörelsemekanik, helt otrolig! När han dessutom då är så cool och vänlig, då känns det lätt att prata positivt om hästen! Friedensritter ska matchas för tävlingsbanan och finns därför endast tillgänglig på fryst semin. Sperman är kanonfin, men det krävs ju en litet annan teknik än med färsk sperma. Han är pappa till riktigt fina föl, och ser ut att förärva sig bra.
Du vet om att han är godkänd av ASVH? Jag hoppas inte det är reklam om jag uppger att Klinga är importör.