Freestyle Reining

Mithalagos

Trådstartare
Hej allihopa!

Kan ni inte lägga ut lite bilder på er när ni rider Freestyle reining!
Gärna vilken musik ni hade också!

8067944.jpg

Jag och Tari till låten "Holdning out for a Hero"

8068044.jpg

Jag och Philip till "voluez-vouz choucher avec moi c'est soir"

Sv: Freestyle Reining

Vilken bra tråd! Kul idé! Kan du inte skriva vilka mönster som du red också? Jag kan tyvärr inte bidra eftersom jag aldrig har tävlat i grenen.

Vilken bra tråd! Kul idé! Kan du inte skriva vilka mönster som du red också? Jag kan tyvärr inte bidra eftersom jag aldrig har tävlat i grenen.

Tackar! Älskar FS-Reining! Så kul att få showa lite... :D

Svårt att beskriva mönstren exakt eftersom man gör sin egen koreografi i freestylen... Men då jag har tricktränat min arab en del så brukar jag försöka lägga in iaf en stegringoch lite spansk skritt. Kul att sticka ut lite.. *tihi*
Tror iofs inte att det är helt enligt regelboken, men det är ju inte en se "seriös" gren iaf...

Några bra idéer på bra dräkter förresten? Helst med passande musik...

Har en "Lordi-dräkt" på g.. har gjort en grym mask till hästen... :rofl:

Har tyvärr inga bilder, men jag red som Pippi långstrup på min skimmel och ritade prickar på honom...:) Det var sååå kul...
Så red jag självklart till Här kommer pippi Långstrump...;)
//Carro

hejsan allihopa!
det här med freestyle reining, finns det i olika svårigheter, eller måste byten och spinn osv vara med eller finns det så man får sätta ihop ett mönster i d nivå???

Mallan

hejsan allihopa!
det här med freestyle reining, finns det i olika svårigheter, eller måste byten och spinn osv vara med eller finns det så man får sätta ihop ett mönster i d nivå???

Mallan

Hej!

Du måste ha med 4 spinn åt varsitt håll, sen måste du ha byte åt varje håll.. Jag tror inte att det är något mer, Rätta mig om jag har fel :D ...
Alla regler ang detta finns i wras regelbok....:cool:
Sen får du rita valfritt mönster själv, bara du lägger in de saker som är obligatioriska....
//Carro

Har tyvärr inga bilder, men jag red som Pippi långstrup på min skimmel och ritade prickar på honom...:) Det var sååå kul...
Så red jag självklart till Här kommer pippi Långstrump...;)
//Carro

Kul!

Det gjorde jag med min ponny för ett par år sedan...
Given succe! :D

Hej!

Du måste ha med 4 spinn åt varsitt håll, sen måste du ha byte åt varje håll.. Jag tror inte att det är något mer, Rätta mig om jag har fel :D ...
Alla regler ang detta finns i wras regelbok....:cool:
Sen får du rita valfritt mönster själv, bara du lägger in de saker som är obligatioriska....
//Carro

Det stämmer. Man måste också ha med två volter åt varje håll, liten långsam och stor snabb. Även 3 stops måste vara med.
Dessutom måste man hålla sig under... är det 4 minuter? Fast det gör jag sälllan.. :devil: drar nästan alltid över ett par sekunder..

Gillar verkligen delen om FS-Reining i regelboken.. Snacka om att inbjuda till show! Man får ju tom ha rekvesita på banan! :love:

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 873
Senast: Dopy
·
Ridning Hej. Jag har sökt efter en medryttarhäst då min egen häst gick bort för ett tag sedan. Nu har jag hittat en islandshäst som jag har...
Svar
6
· Visningar
1 536
Senast: Cattis_E
·
Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 291
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka