Freejump Stigbyglar

Luscha

Trådstartare
Är det någon som som har någon erfarenhet om vad det är för skillnad mellan Freejumps Soft'Up Pro och Soft'Up Lite? I Katalogen står det bara att Lite är lätt att komma ur vid eventuellt fall, medans det står att Pro hjälper ryttaren att få ett bra skänkelläge osv. Är Pro, enligt er, värda de 700 extra kronorna?
Jag väger under maxvikten på Lite så det är inget problem. :)

Lite för dem som väger under 60 kg och Pro för vuxna. Annars ingen skillnad. De har samma funktion som säkerhetsstigbygel. Väger du under 60 kg så kör på lite tycker jag. :up:

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 592
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 673
Senast: Kjerulfia
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 354
Senast: Castellini
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 772
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka