Free Rider-skorna från Mountain Horse

Maran

Trådstartare
Någon som har dessa ridskor? Hur är de? Stadiga? Bekväma att gå resp rida i? Stämmer det att de är vattentäta? Går det bra att ha SCS3-sulan i stigbygel med vanlig gummiplatta?

Har du haft MH Easy Rider Steel innan? Är det värt att lägga 400 kr till för att få Free Rider istället?

Mina Easy Rider har sett sina bästa dagar och det börjar bli dags att byta ut dem. Jag tycker att Free Rider verkar intressanta och ser lite fräckare ut. Blir det några så blir det de svarta.

Länk till bild på Free Rider:

http://www.mountainhorse.se/collection/footwear/img/23.freerider_s07.jpg

Sv: Free Rider-skorna från Mountain Horse

Hej!
Jag har också funderat på dem, men jag har inte sett dem någonstans. Varken i butik eller i annons på nätet. Har du?

Lintos

jag har provat ett par såna skor och de är riktigt sköna, skönare än vanliga jodphurs. och så är de ju snyggare också:)

Jag såg dem på mässan i Göteborg. Jag har inte sett skorna i butik, men har å andra sidan bara varit i 1-2 butiker sedan dess.

Jag är sugen på dem, men tror att det är få som hunnit köpa dem för enligt min butik skulle de inte komma förrän i maj.

Jag hade tänkt ha dem på sommaren om de nu är svala, tycker det blir lite varmt med stövlar och de skorna jag har dröslar det in grejer i...

Men jag kan kolla nu idag för jag ska strax åka iväg och handla.

//E

Har dem och de är UUUrsköna. Som joggingskor fast stabila och riktigt bra uppbyggda i foten. Lätta att komma i, rekomenderar att använda skohorn tills de format sig. Det vinner både foten och skon på i längden.De går att använda utan platta men jag skulle nog satsa på att köpa ett par plattor och ha i något par stigbyglar iaf.
-De blir extra snygga med den matschandechapsen också.

De är helt klar värda de pengar de kostar mer än Easyrider, för att inte tala om utseendet!!!

Wiggi

Jag funderar på att köpa de;) men är de stora i storleken? mina senaste skor köpte jag 38,5 så jag vet inte om jag ska satsa på 39 lr 38:confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka