Bukefalos 28 år!

fransk-vädur tråden!

Sv: fransk-vädur tråden!

Här kommer min ena Frasse :)

HPIM4749.jpg
 
Sv: fransk-vädur tråden!

Ser så härligt ut! ^^
Sådär ska jag definitivt ha i framtiden.
Önskar iofs jag kunde ha så nu, men då skulle hela bakgården försvinna.
Den är ungefär lika stor som din hage. :p
 
Sv: fransk-vädur tråden!

Ååh!!!:love: Sådär vill ju jag ha det också! Jättefint!:bow:Tänk om alla kaniner hade det så där fint!
 
Sv: fransk-vädur tråden!

ojj, va många svar! ha int kolla här då ja trodd att tråden redan hade dött :cool:

men här kommer bilder på min goding:

hon heter zally, dubbelhakan ha komi genom släkten :angel: hon e nu typ 2 år, ja vila ha en brun kanin, men det blev en chincilla :heart hon är så härlig, putsar en gärna och älskar att bli klappad, går att ha lös ute men är lite svår att ta ut från sin bur, gillar inte riktigt att bli upplyft.. har inga super bilder, har inte fotat henne så mycket men här kommer bildder:

P1060466.jpg


http://i393.photobucket.com/albums/pp14/jojjsan/P1060570.jpg

http://i393.photobucket.com/albums/pp14/jojjsan/P1060457.jpg




och så tre bilder då hon ännu var ganska liten bäbis o snubbla på sina egna öron och var lika liten som mina dvärgvädur o hade deras selar :love:

P1020001.jpg


http://i393.photobucket.com/albums/pp14/jojjsan/sti.jpg
http://i393.photobucket.com/albums/pp14/jojjsan/P1020058.jpg
 
Sv: fransk-vädur tråden!

Nuså har jag rotat fram. Jag har tyvärr inga nya bilder med mina nuvarande kaniner men det kanska går bra med bilder från sommaren 2007.



kaningard1.jpg


s55d.jpg


niice! hur stor är den? var den ganska ny på bilden eller hålls gräset sådär grönt och högt hela tiden?

sån skall jag också bygga då jag får eget hus! :)
 
Senast ändrad:
Sv: fransk-vädur tråden!

niice! hur stor är den? var den ganska ny på bilden eller hålls gräset sådär grönt och högt hela tiden?

sån skall jag också bygga då jag får eget hus! :)


Exakt, hur håller man den grön. Yta/antal kaniner?

Läcker, vill ha. Sätter på önskelista.
 
Sv: fransk-vädur tråden!

niice! hur stor är den? var den ganska ny på bilden eller hålls gräset sådär grönt och högt hela tiden?

sån skall jag också bygga då jag får eget hus! :)

Ni har rätt, så grönt håller de sig inte tyvärr. I somras käkades gräset ner på ett par veckor sen var det torka hela sommaren som gjorde saken värre. Ena huset är det en höhäck i så de har tillgång till hö hela sommaren + att vi plockar gräs till dom.

Den är 8*9 m, ca 70 kvadrat. Kullen på bilden gjorde dom jättefina gångar i förra sommaren men i somras så brast det tyvärr. Men vi tänkte fylla på högen och skyffla tillbala jorden dom spträtt ut och platta till rejält så dom kan bygga nya gångar.
 
Sv: fransk-vädur tråden!

Det är så himla fint! :love:

Tack =) Vi har turister i stugan bredvid på somrarna och det har varit väldigt poppis att vara inne hos kaninerna. Dessutom blir dom tama också ;) På vår årliga kräftskivan sitter alltid de stora grabbarn och gosar inne hos kaninerna :D:love:
 
Sv: fransk-vädur tråden!

Exakt, hur håller man den grön. Yta/antal kaniner?

Läcker, vill ha. Sätter på önskelista.


Vi tog in kaninerna ngn vecka förra året för att låta gräset återhämta sig ltie och vattna men torkan gjorde det omöjligt, det gick inte att vattna så mycket som behövdes. Kanske klarar det sig bättre i år. Om inte annat så är äppelträdet och sälgen gröna :angel:
Stockarna var så fina när vi tog in dom i början på sommaren, tog väl sådär två veckor så var dom blankätna :D

I år blir det 4 stora kaniner i hagen och en del kaninungar. Hanen ska vi försöka låna ut till en kompis över sommaren elelr får vi göra en ltien inhägnad till honom.

Egentligen är det inte så svårt att bygga om man har plats. Gräva ett dike runt om, några reglar som vi grävde ner, varannan meter har jag för mig. Plankor uppe och nere och så nät på insidan som går ner en bit i backen. Spada igen diket och göra dörren. Sen satt jag ihop nätetn på mitten med buntband lite här och där.Och ltei rödfärg på slutet.

Virket kostade ca 300 kr, nätet 1200 kr. Tänk vad mycket bur man får för 1500 kr. I djuraffären kostar ju en ltien pluttbur nästan 1000 kr.


Snart ska vi bygga en liknande inhägnad till våra ankor fast med annat nät, men täntke göra i samma stil så det ser liknande ut. Så ska dom få en ltien damm också.
 
Sv: fransk-vädur tråden!

niice! hur stor är den? var den ganska ny på bilden eller hålls gräset sådär grönt och högt hela tiden?

sån skall jag också bygga då jag får eget hus! :)


*glömde*

I år ska vi rätta till marken lite därinne, lägga in lite ny jord och gödsel och slänga ut rajgräs blandat med vanligt gräs (växer fort sa sambon som är bonde ) och vattna en massa så det hinner ta sig lite innan kaninerna kommer ut. Får se om det ger resultat.
 
Sv: fransk-vädur tråden!

hahaha kan tänka mig det! :D
det är alltid coolingarna som längtar mest efter mjuka pälsbollar mest! ;)
 
Sv: fransk-vädur tråden!

hahaha kan tänka mig det! :D
det är alltid coolingarna som längtar mest efter mjuka pälsbollar mest! ;)

Absolut är det så ;) Sambon har förälskat sig i ankorna nu också och när grabbgänget var här i lördags var det en av dom som bara var tvungen å knalla ut för att kolla på ankisarna. Kul med pojkar som är djurintresserade.
 
Sv: fransk-vädur tråden!

I år blir det 4 stora kaniner i hagen och en del kaninungar.

Buketräff i kaninhagen kanske? ;):angel:

Verkligen jättefint, så skulle jag också vilja ha det till mina småskitar, men tror tyvärr att min far är lite svårövertalad. Men när man får egen gräsmatta, då..! :laugh:
 
Sv: fransk-vädur tråden!

Ni har rätt, så grönt håller de sig inte tyvärr. I somras käkades gräset ner på ett par veckor sen var det torka hela sommaren som gjorde saken värre. Ena huset är det en höhäck i så de har tillgång till hö hela sommaren + att vi plockar gräs till dom.

Den är 8*9 m, ca 70 kvadrat. Kullen på bilden gjorde dom jättefina gångar i förra sommaren men i somras så brast det tyvärr. Men vi tänkte fylla på högen och skyffla tillbala jorden dom spträtt ut och platta till rejält så dom kan bygga nya gångar.


ookejn jo som jag trodde haha gräset far ju ganska snabbt även fast hagen är så stor, jag har två rasthagar till mina tre, dvs dagsrasthagar, de är inne på natten.. så gräset hålls ganska bra där ;)

föll ihop!? :eek: tur att ingen kanin blev levande begrav elr liknande! våra gräver också.. låånga, men de älskar dem!!

Puttar på denna BILDTRÅD!! :D
 
Sv: fransk-vädur tråden!

Säg till om någon av dem är singel! :angel: ;)

Du får ta nya bilder på allt till våren!!!
 

Liknande trådar

Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
3
· Visningar
287
Senast: manda
·
Bukefalos Jag kan inte följa en tråd för att jag har trådskaparen på Ignorera. Jag har manuellt valt att följa tråden men får inga notiser när nya...
Svar
10
· Visningar
517
Senast: Gunnar
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
5 505
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp