Fransk Balkong

Mynta2

Trådstartare
Jag och min kompis delar ju på en lägenhet. I hennes rum finns en fransk balkong, som jag nätat pga att stängerna är så breda. Perfekt för en katt att gå igenom. MEN hur stor kan risken vara att katterna hoppar över ?? Den är ca 1,20 m hög. Min gamla hundvakts mamma har också fransk balkong som hon satt nät på, och aldrig att hennes katter gjort en ansats att hoppa eller klättra över...ändå är hennes balkong lägre än våran. Jag blir hypernervös så fort denna balkong är öppen...trots nätet. Kan man lita på att dom inte hoppar eller vad ?

Sv: Fransk Balkong

Jag hade inte litat på det...mina katter är väldigt nyfikna på att undersöka allt och smidig, så dem hade säkerligen hoppat upp dit! I annat fall klättrat på nätet!

Jag får försöka näta in hela öppningen på nåt vis. Ingen av oss människor ska ju egentligen hänga ut och spana över räcket ändå...det är ju bara ett fönster med stängsel...om än väldigt högt ;)

Får se hur man löser sätta-fast-nätet-frågan....men det ska väl funka det med.

Tack för svaret.

Det är ju inte säkert att dem hoppar ut där, men man vet ju aldrig....
du får klura ut nåt bra sätt...

Nä, jag blir ju alltid hysterisk över mina katter om jag tror dom kan göra det eller det. Jag var INTE speciellt nervös INNAN med denna franska balkong. Jag hade ju sett fd hundvakts mammas balkong i 4 år...men när man själv tampas med en blir det ju annat märker jag. Och jag har ingen lust att hela tiden kolla VART är katterna, är balkongen öppen ?..Flera ggr när jag inte hittat hannen har jag hängt utanför den franska balkongen och hoppats jag INTE hittat honom som en blöt fläck på gatan :(...Fast han har ju alltid vart någon annanstans. MEN jag har ju bara bott här sedan i Söndags, så om jag ska få ro måste jag nog näta hela öppningen tror jag...

Men för jösse namn. Risken är naturligtvis jättestor! Hur i hela världen vågar du chansa?

Jag chansar inte....Skulle jag fråga annars ?????

Jag har stängt den så fort kompisen haft den vidöppen. Vi har en fönsterhake på den. Men ibland kan jag inte kolla allt kompisen gör när jag inte är hemma. Och hon har INTE samma säkerhetstänkande. MEN givetvis är hon inte omöjlig...Jag/vi får dra nät över hela helt enkelt. Så dum är jag inte så jag rå chansar. Givet nätar jag för sinnesrons skull. Platta katter vill jag inte ha.

Tja, du skriver att du blir nervös när det är öppet till balkongen och att du brukar hänga över räcket och titta när du inte hittar hankatten - klart att det låter som en chansning.

Bra att du nätar.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Hemmet För några månader sedan började en ekorre springa på mitt balkongräcke. Jag tyckte det var lite gulligt. Sen kom det en till och gjorde...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 281
Senast: Görel
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 913
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt För knappt en vecka sen fick jag och min sambo hem en katt, han är bara 10 månader så fortfarande väldigt nyfiken och busig kring det...
Svar
4
· Visningar
3 393
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama