Frank Baines fråga!

Ava22

Trådstartare
Hej! Jag ska eventuellt köpa ett FB träns, men det jag hittat beg är i strl cob. Min häst drar vanligvis full i träns, han är 165 i mkh, lite kraftigare halvblod. Vad tro ni med FB- träns, kan cob passa i alla fall? Tacksam för svar!

hej nina!
jag beställde hem ett FB-cob till min häst (hon är 1,62 hbl, men har cob på alla andra grimmor o träns), men det FB-tränset var faktiskt för litet. Hon SKULLE kunna haft det, men jag beställde ett full istället (har dock inte fått det än).
Vet ju inte om "beg" FB-träns är större i storlekarna, alltså om dom nya modellerna som finns nu är mindre eller nåt, men i mitt fall va de små i storlekarna.
Prova kan du ju alltid göra kanske?

Halloj Frida!=)
Beställde du på Börjes? Vad kostar FB-tränsen där? Här inne i stan ligger det på 1600 i alla fall..!
Kram Nina!

Har Börjes FB?? Svårt att tro..
Jag har bara FB träns! Supersnygga! Jag tycker att de är ganska stora i storlekarna. Har testat cob på min dam på 172 med ganska litet huvud men det var för tight. Fulltränset har jag på andra hålet uppifrån på båda sidorna.

Jag skulle ha köpt full, jag tycker de är rätt små i storlekarna. För min lilla B-ponny var nästan alla ponny-träns för stora, men FB-tränset passade bra. Provade sedan det på en D-ponny med litet huvud, och då var det alldeles för litet, den ponnyn hade normalt ponny-storlek på sina hööks träns.

jo Börjes har FB-träns (ibland), men bara i affären. Men dom kan ta hem vilket FB-träns du vill
Ska få mitt för 2000 (träns m pullarnosgrimma o tyglar, tror jag tog lädertyglar med "ribbor" på).
Så de är nog rätt billiga, har sett pris på tränset utan tyglar, 1700-1800. Du får inte FB-tyglar sen för 200-300, de kostar nog 600-900 kanske?

Liknande trådar

Utrustning Hej hörni! Skulle behöva storlekshjälp. Hade tänkt köpa en BoT grimma till min ponny, men vet inte vilken strl jag ska ta. Ponnyn i...
Svar
6
· Visningar
761
Ridning Hej, jag vet att det finns 1000 trådar om detta, men skulle ändå vilja ha lite egna svar så jag lägger upp en ny :) Jag ska köpa min...
2
Svar
32
· Visningar
2 756
Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 979
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Hej! Har hittat ett träns jag vill köpa till min nya häst (är exakt ett sådant jag har letat och letat efter!). Jag är dock lite osäker...
Svar
5
· Visningar
1 284
Senast: *tove*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka