Jarrah
Trådstartare
I somras flyttade en vildkatthona in på vår höskulle. Efter ett tag upptäckte vi att hon hade tre ungar, två röda pojkar och en vit/fläckig hona. De har hela tiden varit helt vilda, speciellt hanarna. Honan kan jag ta nu och alla tre håller sig i närheten när det är matdags, dock på behörigt avstånd. Honan har vi inte sett på länge. De röda hanarna är väldigt fina och jag skulle vilja tämja dem så att de kan få nya hem eller iallafall kastreras. De tre sista dagarna har en av de röda pojkarna följt efter mig när jag rört mig i stallet. När jag har hämtat spån, så är han efter och ser vad jag gör och när jag går tillbaka in i stallet så är han två meter efter mig. Idag klättrade han upp på storbalen med halm och när jag drog ett halmstrå så försökte han fånga stået och sedan även min hand när jag prasslade i halmen. Han är sååå nyfiken och verkar kontaktsökande, så imorgon fortsätter projektet "tämjning". Han är väldigt intresserad när de andra katterna sitter i knäet och spinner, så jag har goda förhoppningar om honom. Den tredje ungen är den vackraste, men han är väldigt skygg.
Heter det något speciellt när en katt är helt röd utan tigrering, alltså "jämnröd" på hela kroppen? Den som nu börjar bli lite tam är vanligt tigrerad röd, men den andras färg har jag aldrig sett innan.
Heter det något speciellt när en katt är helt röd utan tigrering, alltså "jämnröd" på hela kroppen? Den som nu börjar bli lite tam är vanligt tigrerad röd, men den andras färg har jag aldrig sett innan.