Från 2 till 4 ggr...

L

Liljan80

...om dagen. Vad skall man tänka på när man utökar målen mat från 2 -> 4? Räcker det om det är hö 4 ggr och havre/kraft bara två som vanligt eller skall man dela upp även havren/kraftet?

Vad mycket höensilage "eller hur det nu stavs" kan man beräkna till en fullvuxen häst som rids i snitt 5 dagar i veckan, Har inga värden men behöver veta på ett Ungefär ?

Tacksam för svar!

Vad mycket höensilage "eller hur det nu stavs" kan man beräkna till en fullvuxen häst som rids i snitt 5 dagar i veckan, Har inga värden men behöver veta på ett Ungefär ?

Det beror på hur blött silaget är, dvs vilken TS det har.

mvh Jessica

Liknande trådar

Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 725
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
4 298
Senast: lovehorses
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 121
Hästvård Hej! Nu är jag intresserad av att höra hur ni hade gjort om ni var i min sits, samt era åsikter och hur ni resonerar kring det här med...
2
Svar
20
· Visningar
3 899
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar