sportyscorpion
Trådstartare
Så här ska dressyr se ut och utövas! Utan hjälpmedel! Så vackert.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har absolut ingen aning hur man ska se vad som är kvalite eller inte men jag blev impad av videon och kollade lite nyfiket på youtube. Då hittade jag en annan video på samma par men då använder hon tyglar fast bettlöst:
Blev lite nyfiken, är de bättre på den här videon än den första i den här tråden?
Att ta med sig upp på hästen, oavsett nivå, och ha i bakhuvudet. Att när/om man måste ta i, rida på kraft, så är man påväg åt fel håll. Eftersom det ska gå utan egentligen.
Dvs ha det som en morot, och en grundtanke. Sen kan man ju rida med hur mycket eller lite utrustning man nu vill.
Jag tycker att man gärna kan ställa sig frågan "vad skulle hända om någon knipsade av tygeln" när man rider.
Bra skrivet! Jag tycker att man gärna kan ställa sig frågan "vad skulle hända om någon knipsade av tygeln" när man rider. Ofta!
(Vad skulle hända om hästen försvann under mig, skulle jag landa på fötterna = lodrät sits, eller på rumpan = stolsits?).
Och hur 17 sitter man när man envisas med att hamna på antingen höften eller handlederna när hästen försvinner?? :-)
/Lavinia, som iaf åker av snabbt eftersom hon sällan rider med sadel.
Och hur 17 sitter man när man envisas med att hamna på antingen höften eller handlederna när hästen försvinner?? :-)
/Lavinia, som iaf åker av snabbt eftersom hon sällan rider med sadel.