Framsteg och väldigt ledsen bebis

Mirre

Trådstartare
Idag har vi börjat laga mat själva åt Isak istället för att ge burkar.
Så han åt äggröra till middag och lite morötter och apelsin (kört i mixern) till mellanmål. Gick mycket mycket bättre än burkmaten, tror han är trött på den faktiskt.

Har precis tröstat en hysterisk jätteledsen Isak.
Han låg på golvet och lekte på magen, sedan kräktes ha noch lyckades på nåt vis få in det i ena ögat och i näsan. Det gjorde nog väldigt ont för han skrek hysterisk och slog bort min hand när jag skulle ta bort det.
Nu nattas han av sambon

Sv: Framsteg och väldigt ledsen bebis

Nej men han lyckades få bort det mesta själv.
Fick lägga honom på skötbordet och ta nässugen och göra rent näsan.
Det var inte så populärt men vad gör man?

Stackars liten.
Det är inte lätt när dom gör sig illa och inte förstår när man ska hjälpa dom. Samma sak när dom är övertrötta och man försöker natta. Dom begriper inte att det är skönast att bara somna.

Men en fråga; apelsiner. Ska man ge det till bäbisar?
Jag har hört att man ska vänta med citrusfrukter tills dom blir lite äldre. Jag vet inte alls varför, men det kanske är någon annan här som hört det eller vet mer?

Sorry för lite trådkap :o

Ja det är svårt då.

Har inte hört något om att det skulle vara farligt.
Spenat ska man inte ge dock

Men en fråga; apelsiner. Ska man ge det till bäbisar?
Jag har hört att man ska vänta med citrusfrukter tills dom blir lite äldre. Jag vet inte alls varför, men det kanske är någon annan här som hört det eller vet mer?

Det är kanske för att det är så mycket syra. De kan bli röda i rumpan om de får för mycket, för avföringen blir så stark, på något vis. Och en del får utslag runt munnen. Man får prova sig fram lite försiktigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka