Framkalla kort

Ajda

Trådstartare
Vart framkallar ni era mobilbilder?
Jag har ännu en gång samlat på mig alldeles för många och försöker föra över dem till datorn för att sen framkalla dem. Är ca 1500 kort. Men det bara strular!
Fujifilm slår ifrån ca 80% av korten för det är "fel" på dem (vanliga mobilbilder).
Har laddat nerappen önskefoto nu på mobilen och går via den i stället, men det tar sååå lång tid. Kommer garanterat ta 3 dygn. Och med största säkerhet haka upp sig på vägen. Redan gjort det en gång så jag fått börja om.
Visst, jag kan ta typ 300 kort i tagen, men det är så drygt!

Smäller av snart! Detär av den här anledningen jag drar mig för att framkalla och i stället låter de ligga i mobilen.
 
Jag har inte framkallat mer an nagra fa bilder som jag hangt pa vaggen eller som jag anvant till nagot speciellt. Jag har manga tusen bilder latt atkomliga pa telefonen eller datorn, de flesta via "ett moln".
Daremot har jag fortfarande 3 stora flyttkartonger med gamla, tidigare framkallade, bilder jag fortfarande maste ga igenom och scanna for att lagga upp pa en harddisk.
 
Gör samma som @hastflicka , framkallar bara ett fåtal som jag sen använder och inte bara stoppar ner i nån låda eller album. Jag gör förstoringar via fujifilm, inte helt sällan på canvas. Alla andra bilder som uppgår till ganska många tusen på flera moln, flera är 'fulla'. Jag behöver jag rensa och deleta en hel del.
Att det tar tid att ladda upp 1500 bilder på en gång om du vill ha dem i HD kvalitét är inte så konstigt alls.

Har också kartongvis med bilder och negativ som måste sorteras. Drar mig lite för det, har ibland lite svårt att skilja vilken bebis som är vilken av bilderna på barnen....:o
 
Gör samma som @hastflicka , framkallar bara ett fåtal som jag sen använder och inte bara stoppar ner i nån låda eller album. Jag gör förstoringar via fujifilm, inte helt sällan på canvas. Alla andra bilder som uppgår till ganska många tusen på flera moln, flera är 'fulla'. Jag behöver jag rensa och deleta en hel del.
Att det tar tid att ladda upp 1500 bilder på en gång om du vill ha dem i HD kvalitét är inte så konstigt alls.

Jag är så oteknisk och rädd för att jag ska "tappa bort" bilderna om jag inte framkallar dem. Annars har jag redan många som ligger i en låda. Men jag tycker det känns tryggt att ha dem där. Nu när jag gick igenom mobilen såg jag tex att kort fattas från förra telefonen. Ingen aning om de ligger i något moln eller på en annan dator tex.
 
Jag är så oteknisk och rädd för att jag ska "tappa bort" bilderna om jag inte framkallar dem. Annars har jag redan många som ligger i en låda. Men jag tycker det känns tryggt att ha dem där. Nu när jag gick igenom mobilen såg jag tex att kort fattas från förra telefonen. Ingen aning om de ligger i något moln eller på en annan dator tex.

Problemet med fysiska bilder ar att de bleks och fargerna forstors med tiden ... De som ligger pa datorn, i ett moln, eller en separat harddisk haller farger och kan goras om till fysiska bilder om, och nar, man behover dem.
 
Jag är så oteknisk och rädd för att jag ska "tappa bort" bilderna om jag inte framkallar dem. Annars har jag redan många som ligger i en låda. Men jag tycker det känns tryggt att ha dem där. Nu när jag gick igenom mobilen såg jag tex att kort fattas från förra telefonen. Ingen aning om de ligger i något moln eller på en annan dator tex.
Du kan ju lägga bilderna på minneskort eller vid stora mängder på extern hårddisk om du vill ha dem på annat sätt än i molntjänster. Men jag förstår att det kanske är överkurs om en är oteknisk. Det är inte så lätt, det har jag förståelse för.
 
Problemet med fysiska bilder ar att de bleks och fargerna forstors med tiden ... De som ligger pa datorn, i ett moln, eller en separat harddisk haller farger och kan goras om till fysiska bilder om, och nar, man behover dem.

Det har du rätt i. Får ta hjälp av sambon att ha kvar dem i moln också. Och så ska jag bättra mig vad gäller framkallningar. :grin: Nu är det så många bilder att jag knappt odds rensa ordentligt. Rensar i stora drag bort dåliga kort, framkallar resten. Blir ju väldigt mycket bilder (eller inga alls om det bara hakar upp sig hela tiden, för till slut tröttnar jag och skiter i det).
 
Jag har lätt mej att spara bilderna i ett moln.
Den hårda vägen.

Vilket jag inte gjorde med förra telefonen, 8000bilder försvann. Förstfödda på BB och hans första år till exempel. Tur jag har en sambo som fotar mycket också...

Numera framkallar jag de jag känner att jag verkligen vill ha i album lite allt eftersom för att slippa få en sån stor laddning.

Jag hade bog försökt spara bilderna någonstans och sen framkallat/laddat upp för framkallning i två omgångar. Känns som det skulle bli smidigast.
 
Jag är så oteknisk och rädd för att jag ska "tappa bort" bilderna om jag inte framkallar dem. Annars har jag redan många som ligger i en låda. Men jag tycker det känns tryggt att ha dem där. Nu när jag gick igenom mobilen såg jag tex att kort fattas från förra telefonen. Ingen aning om de ligger i något moln eller på en annan dator tex.

Dessutom är det ju mysigt att ha riktiga kort och kunna kolla på dem även om man till exempel lagt undan mobilen :). Tycker jag då!
 
Jag väljer ut favoriter och framkallar, kanske 20st åtgången. Lägger över i en egen mapp på mobilen så är det ganska lätt att hitta sen. Jag har använt Ica foto.

Sätter in i ett fotoalbum. :)
 
Vart framkallar ni era mobilbilder?
Jag har ännu en gång samlat på mig alldeles för många och försöker föra över dem till datorn för att sen framkalla dem. Är ca 1500 kort. Men det bara strular!
Fujifilm slår ifrån ca 80% av korten för det är "fel" på dem (vanliga mobilbilder).
Har laddat nerappen önskefoto nu på mobilen och går via den i stället, men det tar sååå lång tid. Kommer garanterat ta 3 dygn. Och med största säkerhet haka upp sig på vägen. Redan gjort det en gång så jag fått börja om.
Visst, jag kan ta typ 300 kort i tagen, men det är så drygt!

Smäller av snart! Detär av den här anledningen jag drar mig för att framkalla och i stället låter de ligga i mobilen.

Jag har skaffat mig några digitala fotoramar istället för att framkalla. Är jätteroligt att ha framme, man kan byta bilder när man tröttnat på de gamla och så har jag olika bilder som passar bra i olika rum. Jag valde en lite dyrare med bra återgivning av bilderna med tanke på färg o.s.v, våra har också inbyggt batteri som är återuppladdningsbart vilket jag uppskattar. Bilden nedan på fotoram är tagen från internet och inte våran.

1011452.jpg
 
Jag är så oteknisk och rädd för att jag ska "tappa bort" bilderna om jag inte framkallar dem. Annars har jag redan många som ligger i en låda. Men jag tycker det känns tryggt att ha dem där. Nu när jag gick igenom mobilen såg jag tex att kort fattas från förra telefonen. Ingen aning om de ligger i något moln eller på en annan dator tex.
Jag skulle vara mycket räddare att jag skulle förstöra fysiska bilder än de som jag tryggt (???) har sparade på nätet. :D Men så är jag en rätt slarvig typ. Jag skulle sannolikt även kunna drabbas av nåt städryck och slänga dem. hahaha

Från molnet når jag dem varifrån som helst bara jag har uppkoppling. Och wifi fins ju i stort sett överallt.
 
Nu äntligen är bilderna uppladdade och icägskickade för framkallning. Blev via önskefoto. Iddes inte byta heller när alla var uppladdade. Nojjar att jag valt fel storlek på korten, men det får va!

Nästa gång blir det inte 1500 bilder!
Har en sådan laddning liggandes i ett skåp redan som jag inte satt in i album. De har legat där i 5 år kanske. Får väl beställa 40 album nu och ta tag i detta.
 
Dessutom är det ju mysigt att ha riktiga kort och kunna kolla på dem även om man till exempel lagt undan mobilen :). Tycker jag då!
Håller med!
Älskar framkallade kort :love:
Jag brukar använda den leverantören som har specialerbjudande när jag kommer på att jag ska framkalla några bilder. Brukar försöka göra det lite då och då så jag slipper fler än 100 bilder. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hemkommen från premiärjaktprovet med min gamling Rix, som still is going strong.. Efter släpp, så blev det några kortare 5-6 minuters...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 575
Senast: jappisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp